Let op! Geld lenen kost geld
Datsun 240Z - Fairlady - Restomod - AutoWereld.nl
 

Datsun 240Z - Fairlady - Restomod

1972, Benzine, Handgeschakeld, Coupé, Geel
€ 79.240
5.000 km

Algemeen

Prijs € 79.240
Bouwjaar 1972
Kilometerstand 5.000 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen -
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken PM-61-04
Datum deel 1 28-02-1972 (import)
Motorvermogen 125 kW (170 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 2753 cc
Energielabel -
Carrosserie Coupé
Kleur Geel
Oorspronkelijke kleur Geel
Gewicht 1070 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -

Aanbieder

DTM Collectibles
Nieuwe Havenweg 57A

1216BN Hilversum

0652736233

www.dtmcollectibles.com

Vergelijkbare Datsun 240Z occasions

Extra informatie

Wielbasis: 230 cm
Bekleding: Stof
Emissieklasse: Euro 0
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie

= Aanvullende opties en accessoires =

- Geldige APK
- RDW-leges
- Wettelijke garantie

= Bijzonderheden =

We haalden het saaie uit zuinigheid en zetten prestaties in - De Datsun 240Z

Tot de laatste jaren in de jaren 60 stond Nissan vooral bekend als de meeste Japanse autofabrikanten; degelijk, klein, weinig opties en vooral... saai! In 1969 ging Nissan hier hard tegenin en kwam met een echte wasabi-variant; de Nissan 240Z. De lange neus, de lage zitpositie, een zes-in-lijn en de vier (nu vijf) versnellingsbak waren het recept voor veel liefdevol kippenvel.

Wij noemen het een subtiel mechanische rijervaring. Zodra je de 2.4 (nu 3.0) liter start, hoor je het iconische Japanse 6-in-lijn geluid. Niet te vergelijken met de Europeanen of Amerikanen. Kunnen we het beschrijven? Verfijnd, je krijgt het gevoel dat ze de benzine met stokjes eet. Boven de 3500 tpm begint de bekende Z-klank, die je zonder schuldgevoel kunt doortrekken tot 7000 tpm. Het brengt een enthousiaste reactie met zich mee, bijna een chemische reactie. Kippenvel, een glimlach en een nog zwaardere rechtervoet!

En dan het design; als je goed kijkt, zie je dat de Japanners stiekem een beetje van Jaguar hebben afgekeken - gelukkig maar! De bobbel in de neus, de brede heupen die doorlopen van de voorruit naar de achterkant. Geen extra poespas, gewoon hele mooie, spannende lijnen.

Die van ons is, zoals je inmiddels misschien wel gewend bent, een beetje extra speciaal. Ze is volledig gerestaureerd door één van de heren van Lusso Classics, die haar bouwde in zijn vrije tijd. Ruim 4 jaar, 2.500 man-uur, veel technische upgrades en specificaties later, is het eindresultaat daar. Om je een greep te geven uit de lange lijst:
- Volledig custom motorblok (forged pistons, N42 boven- en onderblok, speciale lagerschalen en alles uitgebalanceerd, portmatched etc.)
- Sperdiff LSD
- Custom interieur
- BC Racing onderstel
- Toyota Hilux remmerij
- Herspoten in Alfa (junior) kleur: Giallo Orca
Alles is aanwezig in een verslag van ruim 1.000 foto’s.
Na wat lange ritten kruipt het tóch weer waar het niet gaan kan; Een nieuw project. Dus is deze -onderhand BN’er- (stond in Octane en op cover van meerdere Cars & Coffees) nu opzoek naar haar volgende eigenaar. Haar totale restauratie en upgrade kosten tellen we voor het behoud van de relatie thuis niet op, maar duidelijk is dat dit de meest unieke Datsun Fairlady is. Zien we je snel?
LET OP; Wij zijn enkel op afspraak geopend. 

Hoeveel kost een Datsun 240Z verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met DTM Collectibles

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken