
Ferrari 250 - GT Boano ~Munsterhuis~
Algemeen
Prijs | € 1.295.000 |
Bouwjaar | 1956 |
Kilometerstand | 36.132 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 4 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 05-77-GT |
Datum deel 1 | 01-12-1956 (import) |
Motorvermogen | - |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 12-cilinder |
Cilinderinhoud | 2953 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Rood (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Rosso Rubino (rood metallic) |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |


Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Afmetingen (LxBxH): 446 x 168 x 135 cm
Wielbasis: 260 cm
Interieurkleur: Beige
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
Pinin Farina introduceerde in 1956 op de Autosalon van Genève een prototype op basis van de 250 series, welke de naam 250 GT Boano kreeg.
Ferrari was zeer serieus over het produceren in grote aantallen van de 250 GT Coupé. Zozeer zelfs dat Pinin Farina de verwachte productie niet aankon, aangezien hun nieuwe fabriek in Grugliasco nog niet af was.
Ferrari wendde zich in plaats daarvan tot een van de ontwerpers van Pinin Farina, Mario-Felice Boano van Carrozzeria Boano voor de productie van de carrosserieën en interieurs op basis van het Pinin Farina-ontwerp.
Boano had zowel een designhuis in Turijn als een productiefaciliteit in Brescia, genaamd Carrozzeria Boano Lavorazioni Speciali. Ze konden grote bestellingen aan en accepteerden graag de bestelling van Ferrari, die erg belangrijk voor ze was. Omdat Boano als onderaannemer optrad, werd zijn naam nooit genoemd in de promotie van het model.
Boano ging verder met het bouwen van de auto's met kleine stylingwijzigingen ten opzichte van de vijf auto's die Pinin Farina al had gebouwd. De meest opvallende is een lagere spatbordlijn.
Toen Boano's naamgenoot in 1957 naar Fiat verhuisde, nam zijn schoonzoon, Ezio Ellena, de productie over onder de vlag van Carrozzeria Ellena.
Ook Ellena heeft kleine cosmetische veranderingen aangebracht, met name een verhoogde daklijn, wat leidde tot het gebruik van de termen "Low Roof" voor de door Boano gebouwde carrosserieën en "High Roof" voor die van Ellena.
Slechts 88 Boano’s zijn in totaal geproduceerd, chassisnummers varieerden van 0429GT tot 0675GT
Deze auto, chassisnummer 0577GT is Ferrari Classiche gecertificeerd en wordt geleverd met een uitgebreid historiedossier. De auto is geproduceerd op 01-12-1956 en in april 1957 direct geleverd aan de eerste eigenaar (Pasta Guido), die de auto onder kenteken 283753 Roma is gaan rijden.
De auto is samengesteld in de kleurencombinatie Rosso Rubino met een Pelle Beige interieur, wat er echt uitspringt.
De auto is van 2015 tot 2019 uitvoerig gerestaureerd. Alle facturen van de restauratie zijn bij de auto aanwezig. Deze klassieke Ferrari is klaar om deel te nemen aan een concours en komt zelfs in aanmerking voor deelname aan de Mille Miglia.
Neem voor vragen of interesse in deze klassieke Italiaanse schoonheid, vrijblijvend contact met ons op.
Rik Hettema r.hettema@munsterhuis.nl
Robin Schurink r.schurink@munsterhuis.nl
Wouter Struik w.struik@munsterhuis.nl
Of bel +31(0)742555370
Hoeveel kost een Ferrari 250 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.