
Ferrari 250 - GT Boano ~Munsterhuis~
Algemeen
Prijs | € 1.295.000 |
Bouwjaar | 1957 |
Kilometerstand | 70.406 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 4 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 06-53-GT |
Datum deel 1 | 17-04-1957 (import) |
Motorvermogen | - |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 12-cilinder |
Cilinderinhoud | 2953 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Grijs (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Gun Met. (grijs metallic) |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |


Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Afmetingen (LxBxH): 446 x 168 x 135 cm
Wielbasis: 260 cm
Interieurkleur: Beige
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
Pinin Farina introduceerde in 1956 op de Autosalon van Genève een prototype op basis van de 250 series, welke de naam 250 GT Boano kreeg.
Ferrari was zeer serieus over het produceren in grote aantallen van de 250 GT Coupé. Zozeer zelfs dat Pinin Farina de verwachte productie niet aankon, aangezien hun nieuwe fabriek in Grugliasco nog niet af was.
Ferrari wendde zich in plaats daarvan tot een van de ontwerpers van Pinin Farina, Mario-Felice Boano van Carrozzeria Boano voor de productie van de carrosserieën en interieurs op basis van het Pinin Farina-ontwerp.
Boano had zowel een designhuis in Turijn als een productiefaciliteit in Brescia, genaamd Carrozzeria Boano Lavorazioni Speciali. Ze konden grote bestellingen aan en accepteerden graag de bestelling van Ferrari, die erg belangrijk voor ze was. Omdat Boano als onderaannemer optrad, werd zijn naam nooit genoemd in de promotie van het model.
Boano ging verder met het bouwen van de auto's met kleine stylingwijzigingen ten opzichte van de vijf auto's die Pinin Farina al had gebouwd. De meest opvallende is een lagere spatbordlijn.
Toen Boano's naamgenoot in 1957 naar Fiat verhuisde, nam zijn schoonzoon, Ezio Ellena, de productie over onder de vlag van Carrozzeria Ellena.
Ook Ellena heeft kleine cosmetische veranderingen aangebracht, met name een verhoogde daklijn, wat leidde tot het gebruik van de termen "Low Roof" voor de door Boano gebouwde carrosserieën en "High Roof" voor die van Ellena.
Slechts 88 Boano’s zijn in totaal geproduceerd, chassisnummers varieerden van 0429GT tot 0675GT
Herkomst
20-12-1956 Chassis geleverd aan Carrozzeria Boano
17-04-1957 Opleverdatum in de fabriek en geleverd via Grand Garage Wabern in Bern aan de eerste eigenaar
1959 Auto werd ingeruild voor een Chrysler bij AMAG in Bern (CH)
1959 Auto werd door AMAG verkocht aan de volgende eigenaar in Bern (CH), die de auto voor zijn vrouw kocht en hem goud metallic liet spuiten
05-06-1961 Auto werd gekocht door de heer H. in Bern (CH) met 38.000 kilometer
10-11-1962 Motor werd herbouwd
1966 Overgespoten in Ferrari Dino Rosso
1971 De heer H. sr. gaf de auto aan de heer H. jr.
1990 Auto gekocht door de heer F. (CH) 05-2
05-2000 Auto verkocht aan VSOC in Sassenheim (NL)
04-09-2000 2e prijs bij Paleis het Loo, Concours d’Elegance
25-09-2000 Auto verkocht aan KMS International in Engeland
17-05-2001 Auto nam deel aan de Mille Miglia
03-2002 Auto gekocht door de huidige eigenaar, wie hem liet spuiten in Gun (Grey) metallic
22-05-2003 Deelname aan de Mille Miglia
19-05-2016 Wederom deelname aan de Mille Miglia
De auto is sinds 2002 in handen van de huidige eigenaar, wie onlangs besloten heeft de auto te willen verkopen. Deze Boano, chassisnummer 0653GT wordt geleverd met een aanzienlijke historie en staat nu klaar om opnieuw bereden te worden door een nieuwe eigenaar.
Neemt u bij vragen of interesse vrijblijvend contact met ons op.
Rik Hettema r.hettema@munsterhuis.nl
Wouter Struik w.struik@munsterhuis.nl
Robin Schurink r.schurink@munsterhuis.nl
Of bel: 074-2555370
Hoeveel kost een Ferrari 250 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.