
Algemeen
Prijs | € 97.950 |
Bouwjaar | Juni 1980 |
Kilometerstand | 81.634 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Ja, tot 25 juni 2026 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | PX-24-BZ |
Datum deel 1 | 30-06-1980 (import) |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 168 kW (228 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 2926 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Rood |
Oorspronkelijke kleur | Rood |
Gewicht | 1270 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | juli 1979 |
Meer modelinformatie |


Aanbieder
Opties & accessoires
- Airconditioning
- Lederenbekleding
Extra informatie
Carrosserievorm: Targa
Modeljaar: 1980
Acceleratie (0-100): 6,5 s
Topsnelheid: 252 km/u
Interieurkleur: Zwart
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 1
Motorrijtuigenbelasting: geen
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- 16" RVS Spaakvelgen
- Brake Calipers Black
- Open dak
Interieur
- 12Volt aansluiting
- Armsteun
- Lederen stuurwiel
- Zonnedak
- Zonnescherm
Overige
- Reservewiel
= Bijzonderheden =
Ferrari 308 GTS – De jongensdroom die is blijven bestaan
De eerste aanblik is genoeg. Die lage neus, de gespannen heuplijn, het targa dak dat licht en lucht in het interieur laat vallen, het silhouet van de 308 GTS is zó archetypisch Ferrari dat het voelt alsof je een hoofdstuk uit de sportwagengeschiedenis openslaat. Dit is het werk van Pininfarina, vormgegeven met Italiaanse elegantie en gebouwd door Scaglietti; vakmanschap dat je in elke naad, elke radius en elke schaduwpartij terugziet.
Stap in en de tijd vertraagt. Het ruikt naar leer en benzine; de lak weerspiegelt de lucht als water; je hand vindt vanzelf het koele metaal van de open schakelpoort. Een zachte klik, nog een, en dan die V8 die zich schor meldt, alvorens te openen in een hese, mechanische zang. Het is geen geluid dat je alleen hóórt, het is een toon die door je borstkast trekt, die de belofte van de volgende versnelling al in zich draagt. Elke beweging is tastbaar, analoog, persoonlijk. Geen filter, geen knoppenfestijn: alleen jij en de machine.
De 308 GTS belichaamt het Ferrari gevoel, omdat hij precies staat op de kruising tussen schoonheid en mechaniek. Hij is elegant zonder te paaien, sportief zonder te forceren. En hij draagt een lijn van middenmotor V8 Ferrari’s die met de 308 voor het moderne tijdperk werd neergezet, een stamboom die sindsdien de posterwanden van slaapkamers over de hele wereld heeft bepaald.
Misschien is dát waarom zóveel liefhebbers hem “de ultieme jongensdroom” noemen: je herkent de auto niet alleen van foto’s, maar uit herinneringen. Van die eerste keer dat je hem in het echt zag. Van die soundtrack van de V8 langs een boulevard bij zonsondergang. Van televisie, zelfs, Magnum PI maakte de 308 GTS tot een cultureel icoon en koppelde de auto voor altijd aan vrijheid, zon, zee en onbezorgde kilometers. Dat beeld, van de 308 GTS als rolling escapism, is nooit meer verdwenen.1
En toch is het geen auto die je koopt omdat hij op tv schitterde. Je kiest hem omdat hij je iets laat vóelen wat moderne sportwagens zelden nog durven te laten voelen. De tast van het schakelrooster. De transparantie in het stuur. De kleine bewegingen van de carrosserie die op snelheid samenvallen tot één rustige, zelfverzekerde lijn. Je ervaart hoe vorm en functie elkaar optillen: het targa dak dat elk ritueel, dak los, klik op de klemmen, verandert in voorpret; de proporties die niet poseren, maar dienen.
Deze 308 GTS is bovendien een stijlicoon met invloed, zelfs de mythische 288 GTO leunde op de 308 signatuur voor zijn eigen, gespierde silhouet. En juist die herkenbaarheid maakt de 308 GTS tijdloos: hij is niet alleen mooi voor een klassieker, hij is mooi. Punt. Dat is zeldzaam, en het blijft zeldzaam.
Rij hem vroeg in de ochtend, wanneer de stad nog slaapt en de lucht koel is. Laat de V8 warm ademen, voel hoe het schakelpatroon je dwingt om bewust te bewegen, hoe de auto je beloont met precisie in plaats van brute kracht. Dit is geen sprint naar cijfers; dit is een rit naar herinneringen. De 308 GTS herinnert je eraan waarom je ooit verliefd werd op auto’s en niet om te bewijzen hoe snel je bent, maar om te ontdekken hoe dít rijden hoort te voelen.
Zo blijf je kijken, zelfs wanneer je hem parkeert. Een laatste blik over je schouder, een flits van lak en lijn, en je begrijpt het: sommige auto’s verouderen niet, ze rijpen. Deze Ferrari 308 GTS is precies zo’n auto: een jongensdroom die volwassen is geworden zonder zijn onschuld te verliezen, en een klassieker die je niet alleen bezit, maar beleeft. Iedere start. Iedere kilometer. Iedere zomeravond opnieuw.
Hoeveel kost een Ferrari 308 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.