
Ferrari 308 - GTS QV - German Delivered - Recent Service -
Algemeen
| Prijs | € 105.000 |
| Bouwjaar | |
| Kilometerstand | 47.034 km |
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Handgeschakeld |
| Aantal versnellingen | 5 |
| APK | Bij aflevering |
| BTW auto | Nee, marge |
| Kenteken | - |
| Datum deel 1 | - |
| Motorvermogen | 177 kW (241 pk) |
| Aantal deuren | 2-deurs |
| Aantal zitplaatsen | 2 |
| Aantal cilinders | 8-cilinder |
| Cilinderinhoud | 2900 cc |
| Energielabel | - |
| Carrosserie | Cabriolet |
| Kleur | Grijs |
| Oorspronkelijke kleur | Grigio Fer 700/C |
| Gewicht | - |
| Trekgewicht max | - |
| Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Centrale deurvergrendeling
- Mistlampen
- Airconditioning
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Sportstoelen
Extra informatie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieurkleur: Rood
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
= Aanvullende opties en accessoires =
Comfort & Interieur
- Armsteun voor
- Hoofdsteunen voor
- Lederen stuurwiel
- Toerenteller
Exterieur
- Mistlampen voor
- Open dak
Overig
- 3 punts veiligheidsgordel
= Bijzonderheden =
English/German Below.
Voor velen is dit dé Ferrari zoals men hem kent en zich herinnert: Rosso Corsa lak, uitbundige lijnen, Italiaanse flair en natuurlijk die iconische middenmotor V8. De 308 GTS Quattrovalvole is niet alleen een visueel feest, maar ook een cruciale mijlpaal in Ferrari’s evolutie — een échte voorloper van de moderne supercar.
Dit exemplaar is een schitterende vertegenwoordiger van Ferrari’s legendarische 308-serie, en vormt de ultieme evolutie vóór de komst van de 328. Geïntroduceerd op de autosalon van Parijs in 1982, bracht de ‘QV’ Ferrari terug naar vorm dankzij de toepassing van vier kleppen per cilinder (quattrovalvole). Het resultaat? Een vermogen van 240 pk uit een verfijnde 2.9-liter V8, gekoppeld aan Bosch K-Jetronic injectie en Magneti Marelli Digiplex ontsteking. De handgeschakelde vijfversnellingsbak maakt het klassieke rijplezier compleet.
De Quattrovalvole onderscheidt zich met subtiele maar doordachte esthetische updates: een geventileerde motorkap voor betere koeling, elektrisch bedienbare spiegels met het bekende Ferrari-embleem, rechthoekige knipperlichten en een hertekend front met geïntegreerde mistlampen. Ook het interieur kreeg een upgrade met o.a. een satijnzwarte drie-spaaks stuur en optionele stoffen inzetstukken. Extra opties zoals airco en 16-inch Speedline velgen met Pirelli P7’s maken het plaatje af. Van de GTS Quattrovalvole werden tussen 1982 en 1985 slechts 3.042 exemplaren gebouwd, waarmee dit model niet alleen esthetisch, maar ook verzamel technisch zeer interessant is.
En dan het verhaal achter ónze auto?
Origineel geleverd in Duitsland, verhuisde deze Ferrari naar een liefhebber in de Verenigde Staten om in 2005 weer terug te keren naar Europa. In 2016 kwam de auto in handen van de huidige eigenaar, die haar een welverdiende dosis aandacht en liefde gaf. Het volledige verhaal is bekend en wordt ondersteund door een indrukwekkend pakket aan facturen — waarvan je wellicht eerst even van bedragen schrikt, maar die aantonen dat aan deze auto nooit iets is overgeslagen.
Benieuwd geworden? Wij vertellen je graag meer en staan klaar om je verder te helpen.
--
English.
For many, this is the Ferrari as it is known and remembered: Rosso Corsa paint, extravagant lines, Italian flair, and of course, that iconic mid-mounted V8. The 308 GTS Quattrovalvole is not only a visual delight but also a crucial milestone in Ferrari’s evolution — a true forerunner of the modern supercar.
This particular example is a stunning representative of Ferrari’s legendary 308 series and marks the ultimate evolution before the arrival of the 328. Introduced at the Paris Motor Show in 1982, the ‘QV’ brought Ferrari back to form thanks to the implementation of four valves per cylinder (quattrovalvole). The result? 240 horsepower from a refined 2.9-liter V8, paired with Bosch K-Jetronic injection and Magneti Marelli Digiplex ignition. The five-speed manual gearbox completes the classic driving experience.
The Quattrovalvole stands out with subtle yet thoughtful aesthetic updates: a vented engine cover for improved cooling, electric mirrors adorned with the iconic Ferrari emblem, rectangular indicators, and a redesigned front end with integrated fog lights. The interior was also upgraded, featuring a satin-black three-spoke steering wheel and optional fabric seat inserts. Additional options like air conditioning and 16-inch Speedline wheels with Pirelli P7 tires complete the package. Between 1982 and 1985, only 3,042 GTS Quattrovalvole units were built, making this model not only visually striking but also highly collectible.
And the story behind our car?
Originally delivered in Germany, this Ferrari later moved to an enthusiast in the United States, before returning to Europe in 2005. In 2016, the car came into the hands of the current owner, who treated it to a well-deserved dose of care and attention. The full history is known and backed by an impressive folder of invoices — the amounts may initially surprise you, but they clearly show that nothing has ever been overlooked on this car.
Curious to know more? We'd love to tell you the full story and are ready to assist you further.
--
German.
Für viele ist dies der Ferrari, wie man ihn kennt und in Erinnerung behält: Rosso-Corsa-Lackierung, ausdrucksstarke Linien, italienisches Flair – und natürlich der ikonische V8-Mittelmotor. Der 308 GTS Quattrovalvole ist nicht nur ein Fest für die Augen, sondern auch ein entscheidender Meilenstein in Ferraris Entwicklung – ein echter Vorläufer des modernen Supersportwagens.
Dieses Exemplar ist ein herausragender Vertreter der legendären 308-Baureihe und stellt die ultimative Ausbaustufe vor der Einführung des 328 dar. Vorgestellt auf dem Pariser Autosalon 1982, brachte der „QV“ Ferrari durch die Einführung von vier Ventilen pro Zylinder (quattrovalvole) wieder zurück zur alten Stärke. Das Ergebnis? 240 PS aus einem kultivierten 2,9-Liter-V8, kombiniert mit Bosch K-Jetronic Einspritzung und Magneti Marelli Digiplex Zündung. Das manuelle Fünfganggetriebe sorgt für klassisches Fahrvergnügen pur.
Der Quattrovalvole unterscheidet sich durch dezente, aber durchdachte optische Weiterentwicklungen: eine belüftete Motorhaube zur besseren Kühlung, elektrisch verstellbare Außenspiegel mit dem bekannten Ferrari-Logo, rechteckige Blinker sowie eine neu gestaltete Frontpartie mit integrierten Nebelscheinwerfern. Auch der Innenraum wurde aufgewertet, u.a. mit einem dreispeichigen Lenkrad in satinschwarz und optionalen Stoffeinsätzen. Zusatzausstattungen wie Klimaanlage und 16-Zoll-Speedline-Felgen mit Pirelli P7 Reifen runden das Gesamtbild ab. Von der GTS Quattrovalvole Version wurden zwischen 1982 und 1985 lediglich 3.042 Exemplare gebaut – damit ist dieses Modell nicht nur optisch attraktiv, sondern auch aus Sammlersicht sehr interessant.
Und die Geschichte unseres Fahrzeugs?
Ursprünglich in Deutschland ausgeliefert, gelangte dieser Ferrari später in die Hände eines Liebhabers in den USA, bevor er 2005 nach Europa zurückkehrte. 2016 übernahm der aktuelle Besitzer das Fahrzeug und schenkte ihm die verdiente Aufmerksamkeit und Pflege. Die komplette Historie ist bekannt und wird durch ein beeindruckendes Paket an Rechnungen belegt – deren Summen vielleicht auf den ersten Blick überraschen, aber eindeutig zeigen: An diesem Auto wurde nie gespart.
Neugierig geworden? Wir erzählen Ihnen gerne mehr und stehen Ihnen jederzeit zur Verfügung.
Hoeveel kost een Ferrari 308 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.





























