
Fiat 124 Spider - 2000 | Top condition
Algemeen
Prijs | € 24.900 |
Bouwjaar | 1980 |
Kilometerstand | 75.952 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 01-07-1980 (import) |
Motorvermogen | 96 kW (131 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1995 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Paars (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Paars metallic |
Gewicht | 900 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |

Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Modelreeks: jul. 1981 - jul. 1982
Aandrijving: Achterwielaandrijving
GVW: 1.250 kg
Interieurkleur: Bordeaux
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 2
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
= Aanvullende opties en accessoires =
- Abarth wielen
= Bijzonderheden =
Fiat 124 Spider 2000
Klassieke Italiaanse charme met een fijne vleug Nederlandse kwaliteit. Deze super fraaie Fiat 124 Spider 2000 is precies waar de liefhebber van traditionele tourritten naar snakt: een charismatische zonaanbidder pur sang met het karakter van een originele lichtgewicht sportauto en de conditie van een solide, modernere macchina. Sinds de Fiat in 2020 op onze bodem te vinden is, is hij stapsgewijs volledig up-to-date gemaakt. Dat wil zeggen: motor, bak, remmen, banden, elektrische systemen en carburateurs werden vernieuwd – dan wel gereviseerd of teruggebracht naar de originele staat. Daarnaast werd de carrosserie volledig overgespoten en voorzien van een speciale Dinitrol behandeling. Abarth stijl bumperettes, dito wielen, een verlaagd onderstel en nieuwe RVS uitlaat geven de 124 Spider de looks die passen bij de rijervaring. Kortom, what you see is what you get. Geen verrassingen, maar puur genieten. De conditie is top, de lijst met aanpassingen compleet en zelfs het officiële document van de rollenbank test is present. Daarmee staat niets een unieke rijervaring nog in de weg!
Historie
In 2015 blies Fiat de naam 124 Spider nieuw leven in. Net als vroeger ging het om een strakke 2-zitter met soft-top, de motor voorin en aandrijving op de achterwielen. Het origineel deelde zijn naam echter met een 4-deurs Berlina, 5-deurs stationwagon en 2-deurs coupé. Het maakte de 124 Spider gelukkig niet minder puur. De krachtigere 2000-versie kwam in 1978 op de markt. Binnen 2 jaar stond dit exemplaar buiten. Alle 100 paarden voelen én klinken nog minstens zo actief als 45 jaar geleden. Dat is mede te danken aan het Nederlandse verleden van onze Italiaan: in 2020 werd de auto hier naartoe geïmporteerd. Vanaf dat moment werd de conditie enkel beter. Lak, motor, versnellingsbak, remmen, banden, velgen, uitlaat en elektriciteit; niets werd aan het toeval overgelaten en dat is terug te zien aan de investering die is gedaan. Een boekwerk aan facturen bevestigen dat nergens op is bespaard tijdens het doen van de aanpassingen, vernieuwingen, upgrades en revisiewerkzaamheden. Het gevolg? Een even prachtig klinkende als sturende Spider. Zó is de roadster ooit bedoeld!
Exterieur
Ter bescherming van de prachtig mooie nieuwe carrosserielak heeft onze Fiat in de jaren 20 een heuse Dinitrol anti-corrosiebehandeling gekregen. Wat daarnaast meteen opvalt is dat de klassieker er een stukje stoerder bij staat dan toen hij de fabriek verliet: nieuwe Abarth velgen met daaromheen vers Continental 195/50 15 rubber geven de dakloze 124 heel veel meer attitude. Om het helemaal af te maken is de ophanging subtiel verlaagd, terwijl de originele bumpers schitteren door afwezigheid – want ook die werden naar Abarth stijl aangepast. Een nieuwe RVS sportuitlaat, chromen raamlijsten en dito buitenspiegels steken ultra fraai af bij de chique, donkergrijze koets. Dit is niet zomaar een tijdloze schoonheid. Dit is een eersteklas stijlicoon!
Interieur
Wat de fijnproevers onder de klassieke sportautoliefhebbers ook zeker zullen waarderen is het donkerrood lederen interieur gecombineerd met veel hout op het compleet nieuwe (!) dashboard en de middenconsole. Wat een smaakmaker! Het compacte stuurwiel met 3 opengewerkte aluminium spaken legt op zijn beurt het accent op het sportieve DNA van de roadster. Dit is duidelijk een Spider met 2 gezichten. En ze zijn beide even begerenswaardig!
Techniek
Maar wat zijn looks en charmes als u geen plezier beleeft aan de techniek? Het uithoudingsvermogen van deze 2000-versie is nét even indrukwekkender dan dat van zijn soortgenoten. De reden? De powerunit is, net als de versnellingsbak én de remmerij, volledig gereviseerd. De Weber IDF40 carburateurs zijn geheel nieuw en op de rollenbank afgesteld (documentatie inbegrepen). Andere onderdelen wilt u natuurlijk juist zo origineel mogelijk houden. Puur vakmanschap heeft ertoe bijgedragen dat het elektrische systeem is teruggebracht naar de oorspronkelijke specificatie. Hulde! Welke route staat bovenaan om de lichtgewicht Fiat zwaar op de proef te stellen
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Hoeveel kost een Fiat 124 Spider verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.