
Algemeen
Prijs | € 7.750 |
Bouwjaar | Januari 1986 |
Kilometerstand | 58.500 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | Ja, tot 13 juni 2026 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | NY-89-PB |
Datum deel 1 | 03-01-1986 |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 25 kW (34 pk) |
Aantal deuren | 3-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 843 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Hatchback |
Kleur | Beige |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 668 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | januari 1982 |
Meer modelinformatie |


Extra informatie
Soms heb je het geluk dat je zo’n zeldzaam stuk historie tegenkomt dat je het bijna niet kunt geloven. Dit gebeurde mij een paar jaar geleden; origineel NL, superorigineel en in extreem mooie staat! Voor degene die nu al (of nog) twijfelt aan de relatief hoge prijs die moet op zoek gaan naar een vergelijkbare Oer-Panda in deze staat, zelfs in deze conditie in Italië worden ze steeds zeldzamer. Een Eend of Kever in deze staat is trouwens duurder en minder uniek…
Let wel (de kenner heeft dit allang gezien); dit betreft het eerste type Panda in de meest basale uitvoering 34. Zelfs de nog relatief veel voorkomende type 2, die aanzienlijk minder basaal was en qua uiterlijk en interieur op vele punten afwijkt, stijgt al snel in waarde op de diverse verkoopsites.
Dit betreft dus een auto in zeer mooie toestand met minimale gebruikssporen en een zo goed als nieuw interieur! De originele bekleding, dakhemel etc. zien er bijna fabrieksnieuw uit hetgeen de lage kilometerstand nog eens bevestigd.
De auto verkeerd grotendeels in de eerste lak, daar waar voor het mooie een paneeltje is bijgespoten is dit zeer professioneel gedaan, zonder kleurverschil en nauwelijks zichtbaar. De onderkant is alleen al mooi om uitgebreid naar te kijken; keihard en nergens gelast. Als de vloermatten omhooggaan dan wordt het nog mooier, de foto’s zeggen wel iets maar in het echt nog mooier…
De velgen zijn gestraald en opnieuw gespoten, uiteraard is het reservewiel hierbij niet vergeten.
Uiteraard rijdt, remt, schakelt de Panda fantastisch, vorig jaar heeft zij een grote beurt gehad en tussendoor zijn nog enkele zaken geperfectioneerd. Ook onder de motorkap is het zeer netjes, vorig jaar is er een nieuwe accu ingekomen.
Sinds de vorige APK is er slechts iedere maand een tiental kilometer meegereden omdat stilstand nu eenmaal slecht is voor een auto maar ook omdat iedere rit altijd een feest is!
Waarom zeer mooie staat en niet “nieuw”? (uiteraard zou de prijs dan nog hoger liggen) Enkele kleine instapsporen drempel en een paar kleine onopvallende oppervlakkige roestsporen (geen blazen maar meer vliegroest) Lastig op de foto waar te nemen en absoluut niet storend maar ik probeer de Panda zo eerlijk mogelijk te omschrijven zodat zij nooit tegen gaat vallen. Er is een heel kleine stukje uit een achterlichtreflector en er zit een heel klein deukje onder de bumper maar dat is het dan ook wel. Zie de laatste 4 foto’s voor deze minimale gebruikssporen.
Deze auto is eigenlijk niet bedoeld als boodschappenautootje (ooit wel maar nu jammer) of als daily driver, daarvoor is een modernere Panda ook veel goedkoper. Ik zoek een kenner die haar koestert en eventueel opneemt in een verzameling of museum.
Voor deze serieuze geïnteresseerden is de prijs bespreekbaar.
Ik verkoop haar overigens puur wegens ruimtegebrek. Mail bij serieuze interesse gerust voor vragen.
Hoeveel kost een Fiat Panda verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.