
Ford Escort - 2.0 RS 2000
Algemeen
| Prijs | € 12.500 |
| Bouwjaar | Januari 1992 |
| Kilometerstand | 268.032 km |
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Handgeschakeld |
| Aantal versnellingen | 5 |
| APK | Ja, tot 10 oktober 2027 |
| BTW auto | Nee, marge |
| Kenteken | DN-PT-70 |
| Datum deel 1 | 04-01-1992 |
| Topsnelheid | 208 km/u |
| Acceleratie | 0-100 km/u in 8,40 sec |
| Motorvermogen | 110 kW (150 pk) |
| Aantal deuren | 3-deurs |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal cilinders | 4-cilinder |
| Cilinderinhoud | 1998 cc |
| Energielabel | - |
| Carrosserie | Hatchback |
| Kleur | Rood |
| Oorspronkelijke kleur | - |
| Gewicht | 1096 kg |
| Trekgewicht max | - |
| Trekgewicht onger. | - |
| Verbruik | - |
| Introductiejaar | oktober 1991 |
| Meer modelinformatie |
Opties & accessoires
- ABS
- Centrale deurvergrendeling
- Getint glas
- Mistlampen
- Startonderbreker
- Elek. bedienbare ramen
- Elek. verstelbare spiegels
- Schuif-/kanteldak
- Stuurbekrachtiging
- Radio/cassette-speler
- Lichtmetalen velgen
- Sportstoelen
- Buitenspiegels in carrosseriekleur
- Bumpers in carrosseriekleur
- Spoiler
Extra informatie
Origineel Nederlandse Ford Escort MK5 RS2000, productiedatum 23-10-1991, momenteel de oudste rijdende RS2000 16v van NL.
Kenteken van begin Januari `92
Sinds medio 2011 in bezit, en altijd veel liefde, tijd en moeite ingestoken om de auto weer zo veel mogelijk netjes, compleet en origineel te maken.
Dingen die recent aangepakt zijn:
Reguliere onderhoudswerkzaamheden volgens interval uitgevoerd.
Alle laswerkzaamheden reeds uitgevoerd, voorlopig geen noodzakelijke reparaties meer in het vooruitzicht.
Motorblok en versnellingsbak vervangen. (2012)
Koppakking vernieuwd.
Distributieketting+ geleiders vernieuwd.
Ketting oliepomp vernieuwd.
Waterpomp vernieuwd.
Bougies+ kabels vernieuwd.
Bekabeling bobines vernieuwd (bekende kwaal)
Katalysator vervangen.
RVS uitlaatsysteem (vanaf katalysator)
K&N paneelfilter in originele luchtfilterhuis.
Volledige kabelboom vervangen, `91 specificatie(!), inclusief originele audiobedrading.
Zekeringkast vervangen.
Achteras vervangen, rubbers vervangen door polyurethaan (Powerflex)
Bilstein schokdempers achter.
Remmen achter vernieuwd.
Remmen voor vernieuwd.
Draagarmen voor vernieuwd. (Incl. fuseekogels en rubbers)
Stuurkogels vernieuwd.
Stabilisator droplinks vernieuwd.
Veerpootlagers L+R vernieuwd.
Bilstein schokdempers voor.(?)
Voorbanden vernieuwd, 205/45 ZR16.
Velgen 16"x7J (Mondeo), originele velgen helaas niet aanwezig.
Wiellagers voorzijde vernieuwd.
Aandrijfas hoezen vernieuwd.
Ruitenwissers vernieuwd.
APK tot oktober 2027.
Extra onderdelen:
Zeldzame Wolf Evolution achterspoiler met (!) derde remlicht.
Achteras (moet nog gericht worden i.v.m. doorbuigen, bekende kwaal).
Complete set optionele tochtraampjes achterzijde, inclusief rubbers en bevestigingsmaterialen.
Volledig gereconditioneerde zekeringkast ('91 spec).
Diverse originele sensoren.
Ontstekingsmodule.
2x originele ECU.
Origineel RS stuurwiel (met werk).
Kleppendeksel met bobinecover.
Diverse kleine onderdelen en bevestigingsmaterialen.
Reeds bekende aandachtspunten die nog aangepakt moeten worden:
Raam passagiersdeur gaat niet open (motortje schoonmaken/vervangen, elektronica is in orde)
Lak is op bepaalde delen niet meer in heel mooie staat, auto zou uiteindelijk gespoten mogen worden.
Temperatuurmeter vertoont soms kuren, maar is nog wel functioneel.
Actuator centrale vergrendeling passagierskant defect, maar nog steeds functioneel.
Kachelbuis linker dashboard rooster defect, helaas nog geen vervanger voor gevonden.
Ruitensproeier defect.
Helaas door omstandigheden nu gedwongen om afscheid te nemen van deze heerlijk rijdende RS, hopelijk vindt hij een nieuw, warm thuis bij een mede liefhebber die er goed voor wil zorgen....
Prijs is bespreekbaar, maar wel naast de auto.
Hoeveel kost een Ford Escort verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.























