
Jaguar XK - 150 S 3.4L - Nut & Bolt - Full Matching - Overdrive -
Algemeen
Prijs | € 160.000 |
Bouwjaar | 1958 |
Kilometerstand | 147.862 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 22-09-1958 (import) |
Motorvermogen | 184 kW (250 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 3400 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | - |
Oorspronkelijke kleur | Cream |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |

Aanbieder
Vergelijkbare Jaguar XK occasions
Opties & accessoires
- Mistlampen
- Airconditioning
- Lederenbekleding
Extra informatie
Tellerstand: 91.877 mijlen
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieurkleur: Rood
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 1
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
= Aanvullende opties en accessoires =
Comfort & Interieur
- Armsteun voor
- Toerenteller
Exterieur
- Mistlampen voor
- Open dak
Overig
- analoge klok
= Bijzonderheden =
English/German Below.
De Jaguar XK150 "S" OTS is een auto die geen introductie behoeft. Geïntroduceerd in 1957, was deze opvolger van de legendarische XK140 een ware revolutie op het gebied van luxe en prestaties. Het model was uitgerust met een krachtige zescilinder 3,4-liter motor, goed voor 250 pk in de exclusieve ‘S’-versie. De XK150 was de eerste Jaguar met rondom schijfremmen – een innovatie die het merk op de kaart zette met vijf opeenvolgende overwinningen op Le Mans. Deze verfijningen gaven de XK150 niet alleen snelheid, maar ook de remkracht en precisie die passen bij een echte racelegende.
De XK150 S was destijds het ultieme resultaat van Jaguars jarenlange race-ervaring en technologische innovatie. Om het brute vermogen van de ‘C-type’-motor aan te kunnen, kreeg de XK150 S drie SU HD8-carburateurs, een lichtere vliegwiel en een scherpere nokkenas – goed voor een adembenemende rijervaring. Slechts 846 exemplaren van de open tweezitter met links stuur werden geproduceerd. Deze combinatie van zeldzaamheid en technische perfectie maakt de XK150 S tot een gewilde klassieker.
Dit specifieke exemplaar, een XK150 S OTS, is tot in de perfectie gerestaureerd naar de originele specificaties van 1958 – een zeldzame vondst. Voor het eerst weer getoond in Brussel sinds de volledige ‘nut & bolt’-restauratie, volledig teruggebracht naar de staat waarin hij de fabriek verliet op 12 augustus 1958. Volledig ‘matching numbers and colours’ in prachtig Crème met Rood interieur, zwarte kap en handgeschakelde versnellingsbak met overdrive. Elk detail klopt – zelfs de ruitenwissermotor is origineel.
--
English.
The Jaguar XK150 "S" OTS is a car that needs no introduction. Released in 1957, this successor to the legendary XK140 absolutely raised the bar in terms of standards in luxury and performance. The model came with a powerful six-cylinder 3.4-litre engine, good for 250 hp in the exclusive ‘S’ version. The XK150 introduced all-round disc brakes for the first time, a development that put Jaguar on the map with five consecutive Le Mans victories. These refinements gave the XK150 not only speed, but also the braking power and precision befitting a true racing icon.
At the time, the XK150 S was the ultimate culmination of Jaguar's years of racing experience and technological innovation. To match the brutal power of the ‘C-type’ engine, the XK150 S received three SU HD8 carburettors, a lighter flywheel and a sharper camshaft, good for a breathtaking driving experience. A limited edition of just 846 examples of the open two-seater in left-hand drive. This combination of rarity and engineering mastery make the XK150 S a coveted classic.
This particular XK150 S OTS, meticulously restored to its original 1958 specifications, is a rare find. For the first time shown here at Brussels again since the complete nut&bolt restoration, completely to the original specifications as it left the factory on 12 August 1958. Fully ‘matching numbers and colours’ in stunning Cream over Red, with a black hood and overdrive manual transmission. Every detail is correct, even the windscreen wiper motor is matching.
--
German.
Der Jaguar XK150 „S“ OTS ist ein Auto, das keiner Vorstellung bedarf. 1957 vorgestellt, setzte dieser Nachfolger des legendären XK140 neue Maßstäbe in Sachen Luxus und Leistung. Das Modell verfügte in der exklusiven „S“-Version über einen leistungsstarken 3,4-Liter-Reihensechszylinder mit 250 PS. Der XK150 war der erste Jaguar mit rundum Scheibenbremsen – eine Entwicklung, die Jaguar mit fünf aufeinanderfolgenden Le-Mans-Siegen ins Rampenlicht stellte. Diese Verbesserungen verliehen dem XK150 nicht nur Geschwindigkeit, sondern auch die Bremskraft und Präzision eines wahren Rennsport-Ikone.
Der XK150 S war seinerzeit der Höhepunkt von Jaguars jahrelanger Rennsporterfahrung und technologischer Innovation. Um die rohe Kraft des „C-Type“-Motors zu unterstützen, erhielt der XK150 S drei SU HD8-Vergaser, ein leichteres Schwungrad und eine schärfere Nockenwelle – das Ergebnis: ein atemberaubendes Fahrerlebnis. Nur 846 Exemplare des offenen Zweisitzers mit Linkslenkung wurden produziert. Diese Kombination aus Seltenheit und Ingenieurskunst macht den XK150 S zu einem begehrten Klassiker.
Dieses besondere Exemplar, ein XK150 S OTS, wurde sorgfältig auf seine ursprünglichen Spezifikationen von 1958 restauriert – eine echte Rarität. Erstmals wieder in Brüssel gezeigt seit der vollständigen „Nut-and-Bolt“-Restauration, originalgetreu wie am 12. August 1958 ausgeliefert. Vollständig „Matching Numbers & Colours“ in atemberaubendem Creme mit rotem Interieur, schwarzem Verdeck und Overdrive-Schaltgetriebe. Jedes Detail stimmt – sogar der Wischermotor entspricht dem Original.
Hoeveel kost een Jaguar XK verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.