
Lotus Elise - 1.8-16V 120 met Honda K20 motor en 6 bak
Algemeen
Prijs | € 28.950 |
Bouwjaar | Maart 1998 |
Kilometerstand | 138.000 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 6 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 03-FT-FX |
Datum deel 1 | 23-03-1998 |
Topsnelheid | 202 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 5,90 sec |
Motorvermogen | 153 kW (208 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 2000 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Wit |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 683 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | januari 1997 |
Meer modelinformatie |


Aanbieder
Opties & accessoires
- Getint glas
- Mistlampen
- Lederen bekleding
- Xenon verlichting
- Radio/CD-speler
- Lichtmetalen velgen
- Sportstoelen
- Buitenspiegels in carrosseriekleur
- Bumpers in carrosseriekleur
- Spoiler
Extra informatie
Te koop omdat huis met garage verkocht is en de eigenaar het merendeel van het jaar in het buitenland verblijft is deze unieke Lotus Elise S1 met Honda K20 motor en bak.
Door veel autojournalisten nog steeds geroemd om zijn pure rijgedag is de Lotus Elise S1 een echte kart voor de openbare weg.
Standaard was de S1 voorzien van een volledig aluminium chassis met Kunststof panelen, een 120 PK Rover motortje met 5 bak, Koni dempers, Bridgestone bandjes en MMC remmen.
In de loop der jaren ontstonden er, mede door Eliseshop, talloze interessante upgrades die het weggedrag naar een nog hoger niveau tilden en de prestaties verder verbeterden.
Deze S1 heeft daarvan zo’n beetje ALLES meegekregen!
Zo verdwenen de nauwelijks comfort biedende dunne schaalzittingen en werden vervangen door veel beter omsluitende Hurricane stoelen in een customised kleur. Er werd een gordelstang met 4 punts Willans gordels en een afneembaar Momo sportstuur gemonteerd, werden de standaard remmen vervangen door AP racing remmen met grotere schijven en betere remblokken, staat hij op volledig instelbare NITRON schokdempers, heeft hij een JanSpeed RVS uitlaatsysteem en een Mexico Becker Pro radio. Hij staat op Victori Techno wielen met TOYO R1R banden! Xenon verlichting heeft de standaard H4 pitjes vervangen.
Hij is jaren geleden gespoten in de Lotuskleur Asperit White met British Racing Green strepen. De voorzijde is voorzien van transparante Antisteenslagfolie
Maar het mooiste is nog wel dat er ruim 10 jaar geleden een Honda K20 2 liter motor met 6 bak is gemonteerd die standaard al 200 PK levert….De ombouw is, net als het volledige onderhoud, professioneel uitgevoerd door VanSten Engeneering, de Lotus Specialist van het westen.
De auto is een officiële, linksgestuurd gebouwde versie (dus geen ombouwgepruts) die in 1998 in Duitsland is verkocht, de huidige 2e eigenaar heeft de auto in 2000 gekocht en dan ook al weer 25 jaar in zijn bezit!!! Waar vind je dat nog! De (lage) kilometerstand van 138000 km is volledig te herleiden met alle onderhoudsfacturen.
Door zijn vele verblijf in het buitenland is de KM-stand de laatste jaren ook nauwelijks toegenomen en dat is dan ook de reden van verkoop.
Een originele S1 wordt steeds meer en meer gewaardeerd als investering en is als youngtimer goedkoop te verzekeren. Standaard exemplaren staan her en der te koop voor 23000 tot 35000 euro.
Een S1 met Honda conversie zoals deze komt zelden te koop, er staat er 2 te koop van 39000 en 47000 euro, deze op 37500 euro getaxeerde hele speciale S-1 mag weg voor 28950 euro (inclusief nieuwe APK)
Hoeveel kost een Lotus Elise verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.