Let op! Geld lenen kost geld
Maserati Khamsin - AutoWereld.nl
 

Maserati Khamsin - 4.9

1974, Benzine, Handgeschakeld, Coupé, Blauw
€ 124.500
93.707 km

Algemeen

Prijs € 124.500
Bouwjaar 1974
Kilometerstand 93.707 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen -
APK Bij aflevering
BTW auto Ja, incl. BTW
Kenteken -
Datum deel 1 08-08-1974 (import)
Motorvermogen 235 kW (320 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 4855 cc
Energielabel -
Carrosserie Coupé
Kleur Blauw (Metallic)
Oorspronkelijke kleur Blauw metallic
Gewicht 1530 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -

Aanbieder

Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 1

8071SC Nunspeet

0341257014

www.wimprins.nl

Vergelijkbare Maserati Khamsin occasions

Extra informatie

Modeljaar: 2025
GVW: 2.020 kg
Interieur: Beige, Skai
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 1
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
Fabrikant: Autobedrijf Wim Prins Galvaniweg 1 8071SC NUNSPEET, NL 0341257014 http://www.wimprins.nl verkoop@wimprins.nl

Maserati Khamsin

Wie op zoek is naar de ultieme bevestiging dat de Maserati Khamsin een unieke auto is, heeft aan dit prachtexemplaar een ideale. De Italiaanse legende heeft namelijk een fraaie historie en wordt compleet geleverd met een DeLuxe editie van het originele Marc Sonnery boek, plus een heuse Concours trofee uit Turijn ter ere van het 100-jarig bestaan van Maserati. Voor de oplettende kenners en diehard fans: deze Khamsin met nummer 058 beschikt over allerlei originele details zoals het Europese Nardi stuurwiel, zónder bolle afdekking in het hart. Voorts betreft dit een origineel Italiaans geleverd exemplaar, en rijdt de Khamsin sinds 2014 in Nederland op naam van één en dezelfde eigenaar. Hij liet de klassieke drietand perfect onderhouden bij de specialisten van Italauto en wist als geen ander zijn beeldschone bezit op waarde te schatten. Nu is de vraag: bent u een waardig opvolger?

Historie
De Maserati Khamsin is één van de best bewaarde geheimen uit la bella Italia. Niet omdat het model nooit in de spotlights is gezet, maar vanwege het feit dat het door velen een zwaar onderschatte auto is. De Khamsin is ontstaan in het tijdperk dat Maserati door Citroën was overgenomen. Op dat moment introduceerden de Franse engineers de ene na de andere technisch baanbrekende feature; één keer raden welke auto hier maximaal van profiteerde… De Khamsin zit bomvol met revolutionaire technologieën, waaronder legio hydraulische systemen voor onder andere de klapkoplampen, stuurinrichting, koppeling, remmen en comfortstoelen waar uw relaxfauteuils thuis nog jaloers op zullen zijn. De eerste aflevering vond dus plaats in het thuisland van Maserati, maar aansluitend is de Khamsin naar Duitsland verhuisd, om vervolgens in 2014 naar Nederland te komen. Sindsdien is de sport-GT niet meer van eigenaar gewisseld. Wie gaat daar verandering in brengen?

Exterieur
De bemoeienissen van Citroën bij de ontwikkeling van de Maserati Khamsin zijn dus heel duidelijk te merken. Echter, aan het design durfden de Fransen hun vingers niet te branden. Geheel terecht natuurlijk, want een échte Maserati hoort door échte Italiaanse meesters te worden ontworpen. En zo geschiedde: niemand minder dan designlegende Marcello Gandini is verantwoordelijk voor het karakteristiek scherpe lijnenspel van de sportcoupé. Uit naam van Bertone schetste hij een kunstzinnig – en vooral ook waanzinnig koetswerk, passend in het rijtje van de Lamborghini Miura, Countach, Lancia Stratos en Alfa Romeo Montreal; stuk voor stuk iconen die van Gandini’s hand komen. In het getoonde donkerblauw laat de Khamsin zich van zijn meest chique kant zien. Zo hoekig en toch zo sierlijk en elegant; only in Italy… Geen betere plek dus om een trofee in ontvangst te nemen; Concours d’Elegance editie 2014 in Turijn bleek de perfecte gelegenheid om 100 jaar Maserati te vieren. En de schoonheid van deze Khamsin te eren…

Interieur
Mooi vanbuiten, mooi vanbinnen: de zetels zijn bekleed met schitterend beige leder, net als de deurpanelen en midden-/tunnelconsole. Ook het grootste deel van het dashboard kleurt beige, terwijl de bovenkant koffie kleurt en het originele 3-dubbelspaaks Nardi stuurwiel een zwarte finish heeft. Let ook op de kaarsrechte lay-out van het instrumentenpaneel, alsmede de ultra brede middentunnel. Dit is een no-nonsense cockpit die overloopt van tijdloos cachet. Wat een klasse, wat een charisma. Wat een ongekend stijlicoon! En hij zit nog opvallend comfortabel ook, terwijl de handling hartstikke sportief is…
Niet onbelangrijk: de originele airco werkt naar behoren.

Techniek
Geen wonder dat de huidige eigenaar een aantal fantastische ritten heeft beleefd met de Maserati Khamsin in onder andere Italië en Zwitserland! Het is een geweldige grand tourer die zich heel nauwkeurig en haarscherp door bochten laat loodsen. En dan is er natuurlijk nog die parel van een aandrijflijn, met voorin een 4,9 liter V8 die zóver naar achteren is gepositioneerd dat de Khamsin de ideale 50/50 gewichtsverdeling kreeg. Bovendien is de 8-cilinder uitgerust met 4 dubbele Weber carburateurs, en is in dit geval de 320 pk sterke powerunit gekoppeld aan een manuele 5-bak van ZF met dogleg-patroon voor maximale beleving. Dit maakt de Maserati klassieker te mooi om weg te zetten, terwijl het ontwerp rijp is om huiskamers mee te decoreren. Ach, waarom zou het één het ander moeten uitsluiten?

Met vriendelijke groet,
team Prins.

Hoeveel kost een Maserati Khamsin verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Autobedrijf Wim Prins

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken

Meer bekijken