Let op! Geld lenen kost geld
Mercedes-Benz SL-klasse Cabrio - 280 Pagode, incl hardtop - AutoWereld.nl
 

Mercedes-Benz SL-klasse Cabrio - 280 Pagode, incl hardtop

1968, Benzine, Automaat, Cabriolet, Rood
€ 69.990
35.576 km

Algemeen

Prijs € 69.990
Bouwjaar 1968
Kilometerstand 35.576 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Aantal versnellingen 4
APK -
BTW auto Ja, incl. BTW
Kenteken PM-09-16
Datum deel 1 03-12-1968 (import)
Motorvermogen 125 kW (170 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 2748 cc
Energielabel -
Carrosserie Cabriolet
Kleur Rood
Oorspronkelijke kleur Rood
Gewicht 1260 kg
Trekgewicht max 1200 kg
Trekgewicht onger. 680 kg

Aanbieder

CarStory
Burg. J.G. Legroweg 94

9761TD Eelde

0610130454

www.carstory.nl

Opties & accessoires

Comfort
  • Lederenbekleding

Extra informatie

Modeljaar: 2025
GVW: 1.715 kg
Interieurkleur: Zwart
Emissieklasse: Euro 0
Aantal eigenaren: 1
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen

Inleiding.

Deze Mercedes-Benz W113, beter bekend als de ‘Pagode’, is een iconische klassieker die in drie versies werd aangeboden: de 230 SL, 250 SL en de 280 SL. De meeste van deze modellen werden als softtop geleverd, terwijl de hardtop, met zijn unieke Pagode-vorm, als extra optie beschikbaar was. Dit dak, dat doet denken aan de Aziatische pagodedaken, geeft de auto zijn legendarische naam.
Dit specifieke exemplaar is van origine Duits en werd in 2020 op Nederlands kenteken gezet. De 280 SL is de krachtigste versie van de Pagode, uitgerust met een 2.8 liter zescilinder motor die 170 pk levert. Dankzij de vooruitstrevende brandstofinjectie – een innovatief systeem voor zijn tijd – start de auto altijd moeiteloos en biedt hij een verrassend moderne rijervaring, ondanks zijn klassieke charme. Hoewel de auto in een nette staat verkeert, is hij niet in concoursstaat, wat hem juist zo geschikt maakt voor dagelijks gebruik. Hij is gebouwd om te rijden, te genieten van het moment, en de open lucht in stijl te ervaren. De sublieme zescilinder motor en de afwerking zorgen ervoor dat de Mercedes-Benz W113 niet alleen een oogverblindende verschijning is, maar ook een pure rijervaring biedt die door autoliefhebbers nog steeds wordt gekoesterd.



Carrosserie & lakwerk.

De bodem is zoals u kunt zien op de foto’s verrassend mooi en goed bewaard, zeker gezien de leeftijd. Hij is destijds behandeld wat de auto goed heeft gedaan. Tegelijkertijd ook weer niet te riant, waardoor de bodem nog super te inspecteren is op eventueel werk, maar dit zal eerst niet nodig zijn. 
De buitenzijde is op het eerste gezicht erg mooi, maar de purist zal wat foutjes zien in de lak. Deze is in het verleden eens gespoten, waar hier en daar een klein putje/stofje in de lak zit. In de regen is dit al niet meer zichtbaar, wel door hem heel precies te bekijken (wellicht moeilijk zichtbaar op de foto’s). Echter stoorde het mij niet, en maakt het hem gek genoeg veel toegankelijker om er even lekker een stukje in te gaan toeren (het is ècht een plaatje van een auto in deze romantische kleurstelling). Het is een aandachtspunt indien u hem weer in concour-staat wilt hebben.
Ook op het linker achterpaneel zit een soort ‘scheurtje’ in de lak.
De softtop is erg strak gespannen, met wat gebruikssporen in het stof, het hendeltje om hem te kunnen openen en sluiten is aanwezig. Ook de Pagode hardtop is natuurlijk aanwezig en matcht de staat van de auto.


Technisch.
Bij het starten van de motor slaat hij erg enthousiast aan, waarna hij ook erg goed loopt. De automaat schakelt goed en de wegligging is ook verrassend fijn, het stuurgedrag is strak, zeker gezien de leeftijd. Verder remt hij ook goed.
De auto kan gelijk lekker mee met de eerst volgende toertocht! 



Interieur.

De binnenzijde past wel aardig bij de buitenzijde. Voor een auto van 57 jaar oud ziet hij er prima uit, maar voor de purist zijn er wat verbeterpunten. Bijvoorbeeld de kleine chromen lijstjes die verwerkt zijn door het interieur en aan de bovenzijdes van de deuren. In grote lijnen is het netjes te noemen. De stoelen zitten overigens heerlijk! Het raam aan de bestuurderszijde moet nagekeken worden, deze gaat zeer moeizaam open en dicht.



Documenten.

Indien de auto buiten Nederland gekocht wordt kunnen wij helpen met exportpapieren en met eventuele tijdelijke kentekens en bijbehorende verzekering. Ook transport naar locatie is geen probleem, hier hebben we veel ervaring mee.
Bij de Mercedes zijn verder geen onderhoudspapieren of boekjes aanwezig. Wel nog de vorige Duitse autopapieren.

Hoeveel kost een Mercedes-Benz SL-klasse Cabrio verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met CarStory

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken

Meer bekijken