
Mercedes-Benz SL-klasse Cabrio - 280 Pagode "with manual gearbox" In well-preserved condition - Only refinished once in The
Algemeen
Prijs | € 129.500 |
Bouwjaar | 1968 |
Kilometerstand | 86.693 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | AE-01-64 |
Datum deel 1 | - |
Motorvermogen | - |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | - |
Cilinderinhoud | - |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Blauw |
Oorspronkelijke kleur | Blauw |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |


Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Interieurkleur: Donker blauw
Motorrijtuigenbelasting: geen
Een icoon van Duitse degelijkheid: deze Mercedes-Benz 280 SL uit 1968 is een bijzonder fraai bewaard exemplaar van de legendarische W113-serie, beter bekend als de “Pagode”. Niet overgerestaureerd, maar juist een origineel gebleven klassieker die er zeer goed uitziet en waarbij de documentatie met rekeningen ten minste 25 jaar teruggaan.
*Slechts 1 keer opnieuw gespoten en originele details bewaard gebleven*
Het betreft hier een auto die 25 jaar geleden éénmaal professioneel is overgespoten in Nederland. Wat direct opvalt? De originele lasnaden en laspunten zijn nog aanwezig. Dit is iets wat eigenlijk nog zelden wordt aangetroffen bij deze serie en wijst op een zeer gezonde carrosserie die altijd met respect voor originaliteit is onderhouden.
En dan de uitvoering: gespoten in klassiek Mercedes-Benz blauw, met een bijpassend blauw MB-Tex interieur, voorzien van een contrasterend ivoorwit stuurwiel en versnellingspook. De carrosserie, het chroomwerk en de lak verkeren in zeer verzorgde staat en het interieur is een lust voor het oog. Bekijkt u de foto’s eens op onze website voor een goede impressie.
Onder de motorkap ligt de krachtige en betrouwbare 2.8-liter zescilinder lijnmotor met mechanische brandstofinjectie, die in combinatie met de zeldzame handgeschakelde vierversnellingsbak zorgt voor een heerlijk directe rijbeleving. De meeste Pagodes zijn uitgevoerd met een automaat, maar deze handgeschakelde variant is geliefd bij puristen. De versnellingsbak schakelt soepel en trefzeker, precies zoals men mag verwachten van een Mercedes van deze klasse.
*Recentelijk uitvoerig onderhoud gehad*
Deze 280 SL is onlangs volledig technisch nagelopen door een erkende Nederlandse SL-specialist, met facturen die dat volledig onderbouwen. De onderhoudshistorie is uitzonderlijk compleet en gedocumenteerd met terugwerkende kracht tot meer dan 25 jaar geleden. Het is werkelijk zeldzaam om een Pagode tegen te komen met een dergelijk transparant en zorgvuldig bijgehouden dossier.
*De W113 was zijn tijd ver vooruit*
De W113 was de eerste sportwagen met een veiligheidscel, driepuntsgordels en een inklapbare stuurkolom. Dit zijn innovaties die vandaag de dag nog steeds relevant zijn. Comfort, prestaties en veiligheid kwamen hier voor het eerst samen in een elegant design, ontworpen door Paul Bracq en het moge duidelijk zijn dat de Pagode een zeer geslaagd model was voor Mercedes-Benz en tegenwoordig een ongekende populariteit kent.
*Neem contact op met Gallery Aaldering*
Dit is een uitgelezen kans om een prachtige 280 SL te bemachtigen. Geen gerestaureerde showauto, maar een stijlvol bewaard exemplaar in goede staat met een indrukwekkend verleden en een nog mooiere toekomst. Neem vandaag nog contact op met Gallery Aaldering, sinds 1975 een familiebedrijf met een passie voor de mooiste en beste auto’s ter wereld. Wij exporteren onze voertuigen wereldwijd, vraag naar de mogelijkheden.
Hoeveel kost een Mercedes-Benz SL-klasse Cabrio verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.