
Mercedes-Benz SL-klasse Cabrio - 560
Algemeen
Prijs | € 39.950 |
Bouwjaar | 1987 |
Kilometerstand | 144.896 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 4 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | JG-650-H |
Datum deel 1 | 01-04-1987 (import) |
Motorvermogen | 221 kW (300 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 5547 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Wit |
Oorspronkelijke kleur | Gran Prix Weiss (licht wit) |
Gewicht | 1660 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |


Aanbieder
Extra informatie
Algemene informatie
Modeljaar: 1987
Technische informatie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 70 liter
GVW: 2.050 kg
Wielbasis: 245 cm
Interieur
Interieur: Bordeaux Rood, Stof
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Historie
Aantal eigenaren: 3
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 295 - € 326 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
= Aanvullende opties en accessoires =
- Geldige APK
- RDW-leges
- Wettelijke garantie
= Bijzonderheden =
– The most beautiful thing about it is that none of it is only for show. – The Mercedes 560 SL
De Mercedes SL(C) serie van het type R107 had een zeer lastige taak; het opvolgen en vervangen van dé iconische W113 Pagode. Dit nam Mercedes dusdanig serieus dat het gehele ‘innovatie-team’ binnen Benz werd gedelegeerd aan de R107. Uiteindelijk kregen ze het in Stuttgart toch weer voor elkaar; de R107 werd uiteindelijk de langst geproduceerde (1971-1989) SL ooit!
Ook was de SL een grote hit in Amerika en Japan. Een Duits stukje techniek, wat nét zo hard recht doorging als een Muscle car maar niet vergat de bocht om te gaan! Wél was er een ander probleem voor de US markt. De 500 SL, wat de grootst leverbare motor was destijds, was slechts een 305 Cubic Inch motor. Dat was voor het land van big, bigger, biggest slechts een ‘small block V8’. Dus pakte Mercedes het 5.0 liter blok en vergrootte dit tot een 5.6 liter, wat neerkwam op 341 cubic inch. Nét een big block V8!
Dat konden de Europeanen moeizaam toezien, dat de US markt grotere motoren kreeg. Na wat geklaag aan het bureau in Stuttgart, besloot Mercedes de Europeanen ook te trakteren op de 5.6. Zo kwam de 560 SL ook op de Europese markt.
Die van ons? Zoals het moet! Als je haar aankijkt, begint Cheri Cheri Lady te spelen en waan je jezelf direct weer in de eighties. We moeten de eerste eigenaar becomplimenteren; Wij weten niet of we voor zoveel geld deze samenstelling op papier hadden gedurfd.. Maar het resultaat is werkelijk fantastisch. Het uni-witte accentueert de lijnen en het chroomwerk prachtig, het bordeaux rode interieur (in puppetin stof) en de rode kap maken het helemaal af. Al is de R107 veel geproduceerd, de kans dat je deze tegenkomt is nihil! De laatste 10 jaar in het bezit van een Nederlandse verzamelaar, die haar goed heeft bijgehouden bij de Mercedes specialist. Recent voorzien van een nieuwe originele Mercedes cabrio kap, nu opzoek naar haar nieuwe eigenaar. De hardtop is overigens ook gewoon aanwezig, uiteraard in het wit. Zien we je snel?
Hoeveel kost een Mercedes-Benz SL-klasse Cabrio verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.