
MG A 1600 - - Full Restoration -
Algemeen
Prijs | € 29.500 |
Bouwjaar | 1960 |
Kilometerstand | 72.337 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 4 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | DZ-23-39 |
Datum deel 1 | 28-02-1960 (import) |
Motorvermogen | 58 kW (79 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1588 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Wit |
Oorspronkelijke kleur | White |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |


Aanbieder
Opties & accessoires
- Mistlampen
- Lederenbekleding
Extra informatie
Tellerstand: 44.948 mijlen
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieurkleur: Rood
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
= Aanvullende opties en accessoires =
Comfort & Interieur
- Armsteun voor
- Toerenteller
- Verstelbare stuurkolom
Exterieur
- Mistlampen voor
Overig
- 3 punts veiligheidsgordel
- analoge klok
= Bijzonderheden =
English/German below.
"This isn't a car to get you from A to B – it's a car that makes you forget where you were going."
Toen de MG A in 1955 zijn debuut maakte op de Frankfurt Motor Show, was het duidelijk: MG brak radicaal met het verleden. Als stijlvolle opvolger van de MG TF 1500 Midget kwam deze tijdloze schoonheid met een volledig nieuw design – laag en gestroomlijnd.
Dankzij het vernieuwde chassis, waarbij de carrosserie lager op het frame werd geplaatst, stuurt de MG A verrassend strak en levendig.
Het model dat wij aanbieden is de geliefde 1600 Mark I: een krachtigere en technisch verfijnde versie. Met 81 pk – mogelijk gemaakt door grotere kleppen, aangepaste verbrandingskamers en een aangepast differentieel voor langere overbrengingen – rijdt deze roadster heerlijk soepel, ook op hogere snelheden.
Sinds zijn aankomst in Nederland in 2016 is deze MG A grondig onder handen genomen. De toenmalige eigenaar ontdekte dat hij niet om een volledige restauratie heen kon, en koos ervoor om het meteen goed aan te pakken. Zowel motor als versnellingsbak zijn gereviseerd, en er zijn diverse subtiele upgrades uitgevoerd die het rijplezier naar een hoger niveau tillen. De restauratie is uitgebreid gedocumenteerd met foto’s van zowel het spuitwerk als het technische werk.
Leuk weetje: van deze open uitvoering werden wereldwijd slechts 8.198 exemplaren gebouwd. Dat maakt hem vandaag de dag een zeldzaam pareltje voor de liefhebber.
Ziet u zichzelf al cruisen met de pet op, de wind in het gezicht en een glimlach die niet meer van uw gezicht gaat?
Wij helpen u graag om deze droom werkelijkheid te maken.
--
English.
"This isn't a car to get you from A to B – it's a car that makes you forget where you were going."
When the MG A made its debut at the 1955 Frankfurt Motor Show, one thing was clear: MG had radically broken with the past. As the stylish successor to the MG TF 1500 Midget, this timeless beauty arrived with a completely new design – low and streamlined.
Thanks to the updated chassis, with the body mounted lower on the frame, the MG A handles with surprising precision and agility.
The model we are offering is the beloved 1600 Mark I – a more powerful and technically refined version. With 81 hp – made possible by larger valves, modified combustion chambers, and a revised differential for longer gearing – this roadster delivers smooth and comfortable performance, even at higher speeds.
Since its arrival in the Netherlands in 2016, this MG A has undergone a thorough overhaul. The previous owner quickly realised that only a complete restoration would do, and chose to do it right from the start. Both the engine and gearbox have been rebuilt, and several subtle upgrades were made to enhance driving pleasure. The restoration has been extensively documented with photos of the paintwork and mechanical work.
Fun fact: only 8,198 units of this open-top version were built worldwide, making it a rare gem for true enthusiasts.
Can you already picture yourself cruising with the cap on, wind in your face, and a smile that just won’t go away?
We’d be delighted to help make that dream a reality.
--
German.
„Das ist kein Auto, um von A nach B zu kommen – das ist ein Auto, bei dem man vergisst, wohin man überhaupt wollte.“
Als der MG A 1955 auf der Frankfurter Automobilausstellung vorgestellt wurde, war eines klar: MG hatte radikal mit der Vergangenheit gebrochen. Als stilvoller Nachfolger des MG TF 1500 Midget präsentierte sich diese zeitlose Schönheit mit einem komplett neuen Design – flach und stromlinienförmig.
Dank des überarbeiteten Chassis, bei dem die Karosserie tiefer auf dem Rahmen sitzt, fährt sich der MG A überraschend präzise und lebendig.
Das Modell, das wir anbieten, ist der beliebte 1600 Mark I – eine leistungsstärkere und technisch weiterentwickelte Version. Mit 81 PS – ermöglicht durch größere Ventile, modifizierte Brennräume und ein überarbeitetes Differential mit längerer Übersetzung – fährt sich dieser Roadster auch bei höheren Geschwindigkeiten angenehm ruhig und kraftvoll.
Seit seiner Ankunft in den Niederlanden im Jahr 2016 wurde dieser MG A umfassend überarbeitet. Der damalige Besitzer erkannte schnell, dass nur eine vollständige Restauration infrage kam, und entschied sich dafür, alles richtig zu machen. Sowohl Motor als auch Getriebe wurden überholt, und es wurden mehrere dezente Verbesserungen vorgenommen, die den Fahrspaß auf ein neues Niveau heben. Die Restauration ist ausführlich dokumentiert – mit Fotos der Lackierarbeiten und der technischen Instandsetzung.
Wissenswert: Von dieser offenen Version wurden weltweit nur 8.198 Exemplare gebaut – heute ein echtes Sammlerstück für Liebhaber.
Sehen Sie sich schon mit der Schirmmütze, dem Wind im Gesicht und einem breiten Lächeln auf den Lippen entspannt dahingleiten?
Wir helfen Ihnen gerne, diesen Traum Wirklichkeit werden zu lassen.
Hoeveel kost een MG A 1600 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.