
Nissan GT-R - 3.8 V6 Black - Custom
Algemeen
Prijs | € 77.500 |
Bouwjaar | April 2010 |
Kilometerstand | 95.822 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 6 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 2-TVZ-62 |
Datum deel 1 | 16-04-2010 (import) |
Topsnelheid | 314 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 3,50 sec |
Motorvermogen | 357 kW (485 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 3799 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Zwart |
Oorspronkelijke kleur | Zwart |
Gewicht | 1715 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | april 2008 |
Meer modelinformatie |


Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Regensensor
- Stuurbekrachtiging
- Xenon verlichting
- Navigatiesysteem
- Radio/CD-speler
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
- Elek. verstelbare spiegels
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: 2008 - 2010
Technische informatie
Koppel: 588 Nm
Aandrijving: Vierwielaandrijving
Tankinhoud: 71 liter
Acceleratie (0-100): 3,5 s
Topsnelheid: 314 km/u
GVW: 2.200 kg
Wielbasis: 278 cm
Milieu en verbruik
Brandstofverbruik in de stad: 18,3 l/100km (1 op 5,5)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,1 l/100km (1 op 11,0)
CO₂-uitstoot (NEDC): 298 g/km
Emissieklasse: Euro 4
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 295 - € 326 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
= Aanvullende opties en accessoires =
- lichtmetalen velgen 20"
- metaalkleur
- Navigatie full map + hard disk
- alarm klasse 1(startblokkering)
- bandenspanningscontrolesysteem
- Bluetooth telefoonvoorbereiding
- Brake Assist System
- centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- dimlichten automatisch
- elektrische ramen voor
- elektrisch verstelbare voorstoel(en)
- elektronische remkrachtverdeling
- koplampreiniging
- lederen stuurwiel en versnellingspook
- passagiersairbag
- RDW-leges
- schakelmogelijkheid aan stuurwiel
- stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
- stuurwiel multifunctioneel
- zij airbag(s) voor
= Bijzonderheden =
– Did you see the newest Porsche 911 Turbo? Not since second gear. –
En daar is niets aan gelogen, Nissan heeft de hele supercar wereld laten schrikken en teruggestuurd naar de tekentafel. Wij hebben niet vaak dat we echt even stil zijn van een auto, maar deze GT-R heeft het voor elkaar. Als alle knoppen op ‘normaal’ staan, is het een heerlijke sportauto om veel- en vooral lange wegen te eten. Zodra je alle knoppen op de middenconsole op standje “R” zet, is het een heel ander verhaal. De vering en besturing worden zo reactief, dat als je over een euromunt heen rijdt, je kan vertellen of het kop of munt was! Wanneer je haar start merk je dat ze niet helemaal standaard is. MRT Performance heeft de GT-R onder handen genomen en de software aangepast. Deze reageert nu via een appje op de mobiel. Pops en bangs aan uit, RON 95,98 en 102 mapping. Afstelbaar van 500 naar zo’n 700 PK. Nodig? Neuh. Leuk? Wauw!!
De 3.8 liter V6 Twin-turbo wordt geheel met de hand geassembleerd door één van de vier zeer speciaal opgeleide Nissan monteurs genaamd ‘Takumi’s’. Om er zeker van te zijn dat er geen vuiltjes in de motor komen tijdens productie, worden ze in een speciale klimaat gecontroleerde hogedruk kamer geassembleerd. Na assemblage wordt -iedere versnellingsbak- speciaal op maat gemaakt voor iedere motor. Wij dachten als Europeanen nauwkeurig te zijn, maar de Japanners overtreffen. Als je instapt en de GT-R tot leven roept, wordt je buiten de prachtige huil-brul, ook getrakteerd op veel displays met nóg meer functies. De G-krachten, boost, temperaturen en zelfs alle FIA circuits maken deel uit van het interface. Als je het op een Playstation vindt lijken klopt dat; Polyphony Digital (vormgever van ook GranTourismo) heeft de gehele interface ontworpen.
Wat we ook nog benoemswaardig vinden is het ontwerp. Dit was de eerste sportauto die mede door een computer werd ontworpen. De computer had één taak, zo aerodynamisch mogelijk. En dat lukte aardig, de GT-R heeft een Cd waarde van 0.26 (!). Vergeleken met grote namen is dit extreem laag (Ferrari Enzo 0.36, Porsche 991 GT2 0.34, Bugatti Veyron 0.39). Dit samen met de enorme downforce maakt het een supercar killer. Jeremy Clarkson moest na het rijden van de GT-R naar het ziekenhuis. Waarom? Zijn nek kon de G krachten niet aan. Dus, wil je je zelf trakteren op één van de meest benoemwaardige collectible to-be? Wij hebben hem, volledig custom made. Nieuwe NAV-mapping, nieuwe Michelin pilot sport banden, Ankarai velgen (op maat gemaakt, drie delig, ong. 20.000 euro!!), een volledig carbon pakket, remmen upgrade (8.000 euro) enzovoort. En ohja; ze ademt via Akrapovic. Iets met meer klappen, ervaring en vooral geluid. Dit is hem, van- voor de liefhebber. Vergeet je nekbrace niet, tot snel!
– Everything you want, is on the other side of fear. –
LET OP; Wij zijn enkel op afspraak geopend.
Hoeveel kost een Nissan GT-R verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.