
Algemeen
Prijs | € 9.500 |
Bouwjaar | Maart 1974 |
Kilometerstand | 30.000 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | Ja |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 58-BL-54 |
Datum deel 1 | 28-03-1974 |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 44 kW (60 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1698 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Sedan |
Kleur | Beige |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 1052 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | juli 1973 |
Meer modelinformatie |


Extra informatie
Een echte schuurvondst, orginele NL auto, en buitengewoon netjes bewaard gebleven. Van een liefhebber, voor een liefhebber!
Onderhouds- en gebruiksboekje aanwezig en twee set sleutels. Unieke staat en op een niveau dat je doorgaans niet tegenkomt.
Paar jaar geleden professioneel overgespoten en is de motor gereviseerd door Romijn te Renswoude, Opel Specialist bij uitstek.
Afgelopen winter is de onderkant onder handen genomen:
-) Remvoeringen en cilinder vervangen
-) Remleidingen- en slangen
-) Veren en schokbrekers rondom
-) Onderdelen van de ophanging volledig kaal geschuurd, gestraald en opnieuw gespoten
-) Professionele undercoating aangebracht
-) Tankophanging opnieuw gemaakt
Verder zijn de onderstaande werkzaamheden recent uitgevoerd:
-) Grote beurt (alle vloeistoffen, bijbehorende pakkingen, filters en nodige afstellingen)
-) Benzineslangen vervangen
-) Koelvloeistofslangen vervangen
-) Revisie hoofdremcilinder
-) Startmotor vervangen
Qua upgrades:
-) De Rekord beschikt over een MotaLita stuur. De bijbehorende stuurnaaf is door een expert custom-made op deze auto gemaakt. Het originele stuur krijgt u natuurlijk met de verkoop mee en kan altijd worden teruggemonteerd.
-) De einddemper is vervangen door een RVS-uitlaat (mooi, diep geluid).
Deze Rekord is gerestaureerd met oog voor detail; op een niveau dat je doorgaans niet tegenkomt. Bouten, klemmetjes, alles wat los is geweest, is vervangen en opnieuw gespoten.
APK-vrijstelling sinds dit jaar maar de laatste APK (2022) had geen enkele opmerking. Originele onderhoudsboekje aanwezig, twee set sleutels en een taxatierapport dat vóór alle werkzaamheden al met een vervangingswaarde van €10.500,- kwam.
Er zijn ook foto’s beschikbaar van vóór de coating, waarop te zien in dat de Rekord in een oorspronkelijk en nette staat bewaard is.
Het is natuurlijk geen nieuwe auto; paar aandachtspuntjes heb je altijd met een auto van meer dan 50 jaar maar de basis is eerlijk, solide en er is met liefde voor gezorgd.
De Rekord staat in een droge garage en er wordt alleen met droog weer gereden. Momenteel staat de Rekord op zijn originele velgen met zo goed als nieuwe banden. De 17 inch Lenso velgen zitten er dus niet bij.
Korte video met geluid: https:www.youtube.com/watch?v=_b5YvpqGym8
Tim
Hoeveel kost een Opel Rekord verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.