
Porsche 356 - B 1600 S 90 M1042
Algemeen
Prijs | € 149.500 |
Bouwjaar | 1962 |
Kilometerstand | 7.603 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 4 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | DZ-99-37 |
Datum deel 1 | 28-02-1963 (import) |
Motorvermogen | 66 kW (90 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | - |
Cilinderinhoud | 1582 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Zwart |
Oorspronkelijke kleur | Zwart |
Gewicht | 940 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |


Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Tellerstand: 4.724 mijlen
GVW: 940 kg
Wielbasis: 210 cm
Interieurkleur: Zwart
Motorrijtuigenbelasting: geen
Volgens de bijgeleverde Kardex werd deze exclusieve Porsche 356 B S 90 Cabriolet op 21 december 1962 nieuw geleverd aan het beroemde Brumos Porsche-dealerschap in Jacksonville, Florida. De eerste eigenaar was niemand minder dan Hubert Brundage zelf, oprichter van Brundage Motors (BruMos), die zijn Volkswagen-dealer wist uit te bouwen tot een icoon in de Porsche-motorsport. Brundage koos voor de duurste 356-variant met pushrod-motor: een Cabriolet met de krachtige 1,6-liter viercilinder boxermotor, goed voor 90 pk. Dit exemplaar is een late “T6”-uitvoering met het kenmerkende dubbele grille-ontwerp en een externe tankdop op het rechter voorscherm.
De auto werd besteld in de zeldzame kleur zwart met zwart lederen interieur, en extra uitgerust met dubbele armsteunen, hoofdsteunen en chromen wielen. Volgens de Kardex bleef de auto slechts korte tijd bij Brundage, waarna hij in handen kwam van Alan Bruckner, een advocaat uit Miami die er tien jaar lang intensief van genoot. Daarna belandde de Porsche met motorproblemen in opslag, totdat hij in de jaren negentig werd ontdekt als een interessant restauratieproject. Bij het uit de opslag halen, werd de auto volledig gerestaureerd. De originele motorbehuizing werd vervangen door een ongestempeld exemplaar, direct bij Porsche besteld en opnieuw opgebouwd naar Super 90-specificatie.
Tijdens de restauratie kregen de carrosserie en het interieur hun originele volledig zwarte uitvoering terug, werd het chroom opnieuw verchroomd, kwam er een nieuwe softtop en werden vele rubbers en afdichtingen vernieuwd. In 2016 werd de auto aangeschaft door de laatste eigenaar, waarna hij naar Nederland werd geëxporteerd.
Deze krachtige Cabriolet was destijds niet alleen de duurste pushrod-aangedreven 356, maar heeft bovendien extra historische waarde doordat hij nieuw werd besteld door Hubert Brundage, oprichter van het legendarische Brumos Porsche. De auto wordt geleverd met een kopie van de Kardex, een door Porsche uitgegeven Certificaat van Echtheid, het originele instructieboekje, een bijlage daarop, en een Blaupunkt-radio. De auto is inmiddels voorzien van een Nederlands kenteken
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op vrijdag, zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.
Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.
Hoeveel kost een Porsche 356 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.