
Porsche 911 Targa - 2.7 S Sportomatic 3-gang
Algemeen
| Prijs | € 79.500 |
| Bouwjaar | 1974 |
| Kilometerstand | 29.623 km |
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Automaat |
| Aantal versnellingen | - |
| APK | - |
| BTW auto | Nee, marge |
| Kenteken | - |
| Datum deel 1 | 07-09-1974 (import) |
| Motorvermogen | 129 kW (175 pk) |
| Aantal deuren | 2-deurs |
| Aantal zitplaatsen | 4 |
| Aantal cilinders | 6-cilinder |
| Cilinderinhoud | 2687 cc |
| Energielabel | - |
| Carrosserie | Cabriolet |
| Kleur | Blauw (Metallic) |
| Oorspronkelijke kleur | Blauw metallic |
| Gewicht | 1120 kg |
| Trekgewicht max | - |
| Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Laurens Janszoon Costerstraat 48
5916PS Venlo
0681518382
www.eastwoodautomotive.nl
Opties & accessoires
- Mistlampen
- Lederenbekleding
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
Extra informatie
Algemene informatie
Carrosserievorm: Targa
Technische informatie
Transmissie: 3 versnellingen, Semi-automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 8,5 s
Topsnelheid: 220 km/u
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 3
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
= Aanvullende opties en accessoires =
Comfort & Interieur
- Lederen stuurwiel
- Toerenteller
Exterieur
- Mistlampen voor
- Open dak
= Bijzonderheden =
Het is 1974. Een nieuwe wind waait door Europa. De oliecrisis laat autorijders nadenken, fabrikanten zoeken naar vernieuwing, en bij Porsche staat een bijzondere evolutie in de startblokken. Het is het eerste jaar van de zogenoemde G-serie, de doorontwikkeling van de legendarische 911. En ergens in die overgangsjaren verschijnt een unieke verschijning op het toneel: de Porsche 911 2.7 S Targa met Sportomatic-transmissie.
Wat deze uitvoering zo bijzonder maakt, is niet alleen zijn zeldzaamheid, maar ook zijn karakter. Onder de motorkap ligt een 2.7-liter zescilinder boxermotor met mechanische injectie, goed voor 175 pk. Voor zijn tijd was dat serieus vermogen — soepel, lineair en gekoppeld aan dat onmiskenbare Porsche-geluid. Maar het echte geheim zit elders: in de Sportomatic-versnellingsbak.
De Sportomatic was Porsches vooruitstrevende poging om comfort en sportiviteit te combineren. Een halfautomaat met drie versnellingen (in deze uitvoering), die schakelen zonder koppeling mogelijk maakte. Zodra je de pook aanraakte, ontkoppelde de auto automatisch, klaar om van versnelling te wisselen. In een tijd waarin automatische transmissies vaak als lui werden gezien, bood de Sportomatic iets nieuws: gemak zónder de Porsche-ziel op te geven.
En dan is er de Targa-carrosserie — Porsche's meesterzet voor wie het open rijden wilde combineren met veiligheid en stijl. De roestvrijstalen rolbeugel werd een icoon, het verwijderbare dakpaneel gaf de bestuurder vrijheid, en de ‘S’-uitvoering stond garant voor sportieve flair.
Maar misschien is het precies die combinatie die de 911 2.7 S Targa Sportomatic tot een vergeten parel maakt. Veel puristen keken destijds neer op de automatische variant; ze wilden zelf schakelen. Daardoor werd de Sportomatic zeldzaam — en vandaag de dag des te unieker. In 1974 werden er slechts weinig 911’s geleverd met deze transmissie én Targa-configuratie. Dat maakt overgebleven exemplaren vandaag tot gekoesterde curiositeiten.
De 911 2.7 S Targa Sportomatic is dus geen brullende rebel of scherpe racer. Het is eerder een gentleman's sportwagen: verfijnd, comfortabel, en toch doordrenkt van het Porsche-DNA. Hij vertelt het verhaal van een merk dat durfde te experimenteren, zonder zijn roots te verliezen.
Vandaag herkennen kenners in deze uitvoering een stukje vergeten Porsche-historie — een auto voor wie anders durft te denken, toen én nu.
Verkoop onder consignatie
Hoeveel kost een Porsche 911 Targa verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.























