Let op! Geld lenen kost geld
Porsche 911 Targa - 3.0 SC Targa - AutoWereld.nl
 

Porsche 911 Targa - 3.0 SC Targa

1980, Benzine, Handgeschakeld, Cabriolet, Zilver
€ 74.500
108.584 km

Algemeen

Prijs € 74.500
Bouwjaar 1980
Kilometerstand 108.584 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen -
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken -
Datum deel 1 01-07-1980 (import)
Topsnelheid -
Acceleratie -
Motorvermogen 133 kW (181 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen -
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 2994 cc
Energielabel -
Carrosserie Cabriolet
Kleur Zilver
Oorspronkelijke kleur Zilver
Gewicht 1130 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar juli 1978
Meer modelinformatie

Aanbieder

Eastwood Automotive B.V.
Laurens Janszoon Costerstraat 48

5916PS Venlo

0681518382

www.eastwoodautomotive.nl

Opties & accessoires

Veiligheid
  • Mistlampen
Comfort
  • Elek. bedienbare ramen
Praktisch
  • Achterbank neerklapbaar

Extra informatie

Carrosserievorm: Targa
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Wielbasis: 227 cm
Schade: schadevrij
Motorrijtuigenbelasting: geen

= Aanvullende opties en accessoires =

Comfort & Interieur
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Lederen stuurwiel
- Toerenteller

Exterieur
- Metaal-/micakleur
- Metallic lak
- Mistlampen voor
- Open dak

= Bijzonderheden =

In het schemerlicht van de jaren '70, een tijd van verandering en vernieuwing, rolde er uit de Porsche-fabriek in Stuttgart een auto die stilletjes zou uitgroeien tot een icoon: de Porsche 911 3.0 SC Targa. Geen schreeuwende entree, geen bombastische onthulling — enkel vakmanschap, passie en een visie op de toekomst.

De 911 SC (Super Carrera) werd geproduceerd tussen 1978 en 1983, een periode waarin Porsche zich opnieuw moest bewijzen. De oliecrisis, strengere emissieregels en toenemende concurrentie noopten het merk tot slimme keuzes. De SC was daarvan het resultaat: betrouwbaarder, veelzijdiger, en toch onmiskenbaar Porsche. Onder de achterklep lag een robuuste 3.0-liter zescilinder boxermotor, die dankzij mechanische injectie een soepele, doch karaktervolle 180 pk (later 204 pk) leverde. Genoeg voor een diepe grom en een verslavende rijervaring.

Maar wat de Targa écht uniek maakte, was zijn vorm. Halverwege coupé en cabriolet, was het model Porsches antwoord op Amerikaanse veiligheidswetgeving die dreigde cabrio’s te verbannen. Het verwijderbare dakpaneel en de iconische roestvrijstalen rolbeugel combineerden open rijplezier met structurele stevigheid. Geen compromis, maar een nieuwe filosofie van vrijheid.

De 911 3.0 SC Targa vond al snel zijn plek in het straatbeeld én op de bergpassen van Europa. Hij werd geliefd bij puristen én dromers. Rijders prezen zijn balans en directe besturing, terwijl bewonderaars stil werden van zijn tijdloze lijnenspel.

Tegenwoordig wordt de 3.0 SC Targa vaak gezien als de perfecte brug tussen klassiek en modern. Hij was het model dat de betrouwbaarheid en dagelijks bruikbaarheid van Porsche naar een hoger niveau tilde, zonder het analoge, mechanische karakter van zijn voorgangers te verliezen. Het is precies dat spanningsveld — tussen oud en nieuw, tussen sport en stijl — dat deze 911 zo bijzonder maakt.

En terwijl de wereld om ons heen verandert, blijft de 911 3.0 SC Targa een herinnering aan een tijd waarin puur rijplezier nog centraal stond. Een rijdende legende, gesmeed uit staal, benzine en visie.

Verkoop onder consignatie

Hoeveel kost een Porsche 911 Targa verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Eastwood Automotive B.V.

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken