Let op! Geld lenen kost geld
Porsche 911 - 3.3 Turbo Coupé Volledig gerestaureerd - AutoWereld.nl
 

Porsche 911 - 3.3 Turbo Coupé Volledig gerestaureerd

1981, Benzine, Handgeschakeld, Coupé, Groen
€ 134.995
97.251 km

Algemeen

Prijs € 134.995
Bouwjaar 1981
Kilometerstand 97.251 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen -
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken -
Datum deel 1 -
Topsnelheid -
Acceleratie -
Motorvermogen 221 kW (300 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen -
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 3299 cc
Energielabel -
Carrosserie Coupé
Kleur Groen (Metallic)
Oorspronkelijke kleur Moosgruen (groen metallic)
Gewicht 1240 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar juli 1978
Meer modelinformatie

Aanbieder

The Collectables
't Veld 21

6666MK Heteren

026 3560960

www.thecollectables.nl/

Opties & accessoires

Veiligheid
  • Mistlampen
Comfort
  • Lederenbekleding
  • Schuifdak
Multimedia
  • Radio/CD-speler
Tuning
  • Lichtmetalenvelgen
Exterieur
  • Spoiler

Extra informatie

Modelreeks: jul. 1978 - dec. 1983
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Motorrijtuigenbelasting: geen
Fabrikant: The Collectables 't Veld 21 6666MK HETEREN, NL 026 3560960 http://www.thecollectables.nl/ vip@thecollectables.nl

= Aanvullende opties en accessoires =

Exterieur
- Achterspoiler
- Mistlampen voor

Interieur
- Lederen stuurwiel
- Lederen versnellingspook
- Zwarte hemelbekleding

Overige
- Ruimtebesparend reservewiel

= Bijzonderheden =

ONLINE VEILING - Deze Porsche 930 Turbo wordt geveild via The Collectables. Bieden kan via de site van The Collectables. De genoemde prijs is een indicatie van de verwachte opbrengst

Alhoewel de productie stopte in 1989 wordt de 930 Turbo nog steeds beschouwd als een van de meest iconische sportwagens aller tijden. 0-100kmh ging in 5 seconden en de topsnelheid was ruim 260kmh. Voor eind zeventiger jaren (en nog steeds) indrukwekkend. Je moet er wel voor werken. Handgeschakelde vierbak (de vijfbak kon het vermogen niet aan en werd alleen in het laatste modeljaar geleverd) en geen stuurbekrachtiging. Dat is nog echt autorijden dus! Verder is de 930 een geweldige allrounder. Je kunt er gewoon mee naar de bakker om broodjes te halen en vervolgens met 250+ via de Autobahn naar het circuit. Zo’n 930 geeft geen krimp. De hier aangeboden 930 Turbo werd in Duitsland geleverd in 1981 en zover te achterhalen, in 1993 in Nederland toegelaten. Vervolgens had de 930 zo’n 13 jaar dezelfde Nederlandse eigenaar en verhuisde de auto, na een uitgebreide restauratie, naar België en kwam in een verzameling terecht. Sinds de restauratie werd er slechts 6.000km mee gereden. De 930 werd oorspronkelijk in de fraaie maar wat saaie kleur zilvergrijs geleverd. Aangezien de eigenaar in 2013 besloot om de auto compleet aan te pakken werd de auto tot op de plaat kaalgeschuurd en voorzien van een nieuwe laklaag in de kleur “Moosgrün”. Zo’n 50.000,- euro aan facturen onderbouwen de werkzaamheden. Daarnaast werd het motorblok bij Porsche Gelderland afgeleverd en volledig gereviseerd, gedocumenteerd met zo’n 32.000,- euro aan rekeningen. Het toenmalige FG Porsche besteedde nog ruim 50 uur aan diverse revisie- en herstelwerkzaamheden en liet het plaat- en spuitwerk elders uitvoeren. Het betreft een hoogwaardige plaatwerkrestauratie die er nog steeds zeer goed uitziet, zeker in combinatie met het beige lederen interieur. Totaal werd er zo’n 100.000,- in de auto geïnvesteerd.

De veiling sluit op 4 november om 20.00u Meer informatie op: https://thecollectables.nl/porsche-911-930-turbo-3-3-2

Hoeveel kost een Porsche 911 verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met The Collectables

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken