
Porsche 911 - 930 3.3 Turbo "Grandprixweiss" Low kilometers "73.611 kms", In superb "Swiss" condition, F
Algemeen
Prijs | € 169.500 |
Bouwjaar | 1986 |
Kilometerstand | 73.749 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | PO-04-63 |
Datum deel 1 | - |
Motorvermogen | - |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | - |
Cilinderinhoud | - |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Wit |
Oorspronkelijke kleur | Wit |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |


Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Interieurkleur: Zwart
Motorrijtuigenbelasting: geen
Zodra u hem ziet weet u het eigenlijk al. Dit is een legende waar u stil van wordt. Een Porsche 930 Turbo uit 1986, in een staat zoals u ze zelden meer tegenkomt. En dan bedoelen we niet ‘netjes’ of ‘goed onderhouden’. Nee, dit is een exemplaar die echt is zoals het hoort. Slechts 73.611 kilometer en volledig bekend bij Porsche, inclusief de originele boekjes én stapels facturen.
De laatste twintig jaar werd deze auto onderhouden bij een officieel Porsche Classic Center en dealer. Alles keurig gedocumenteerd. Dat zegt eigenlijk al genoeg over de technische staat van deze Porsche. Deze 911 is van een niveau dat u bijna alleen nog in Zwitserland tegenkomt en daar komt deze 930 dan ook vandaan. Het is algemeen bekend dat Zwitserse eigenaren goed zorgen voor hun spullen en dat is héél goed te merken aan deze Porsche.
De auto bevindt zich in zijn originele kleurstelling: Grandprixweiss met zwart leren interieur. Klassiek, stijlvol, en helemaal zoals u hem wilt. De carrosserie is zeer strak, de lak is fris, de passingen zijn zeer mooi en de details kloppen allemaal. Binnenin is het eigenlijk net zo indrukwekkend: alles voelt strak, origineel en nauwelijks gebruikt aan. Dit is eigenlijk een echte tijdcapsule.
Een Porsche turbo met lage kilometerstand en volledige dealerhistorie rijdt zoals hij hoort te rijden. De motor reageert alert, de bak schakelt solide en het onderstel is precies zoals het moet. Absoluut geen versleten gevoel, geen rammeltjes, geen concessies maar die typische turbo ervaring: krachtig, ongecontroleerd en bloedsnel.
De 930 Turbo ontstond dankzij homologatie-eisen in de racerij, waarbij Porsche in 1975 begon met de productie van een straatauto met turbotechniek. Eerst met een 3.0 liter motor, later, zoals hier, met de 3.3 liter motor met intercooler, goed voor 300 pk en een topsnelheid van ruim 250 kilometer per uur.
En dan die looks met de brede wielkasten, die beroemde ‘tea tray’ spoiler achterop, luchtinlaten, die houding. De 930 Turbo is een auto die u niet alleen rijdt, maar ook draagt als een badge of honour. Het interieur was destijds ook het meest luxe dat Porsche ooit had gebouwd. Leren bekleding, elektrische ramen, airco. Alles zat erop.
Deze Porsche is geen gerestaureerd exemplaar, geen auto die de stempel ‘netjes’ krijgt, geen ‘bijna goed’. Dit is er eentje waar u alleen maar in hoeft te stappen en te genieten. Precies zoals de vorige eigenaren dat ook deden met liefde, zorg en verstand.
Zwitserse precisie, Duitse old school turbo en tijdloos charisma. Dat is deze Porsche 930. Heeft u interesse? Neem vandaag nog contact op met Gallery Aaldering. Wij exporteren onze voertuigen wereldwijd, vraag naar de mogelijkheden.
Hoeveel kost een Porsche 911 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.