
Algemeen
Prijs | € 87.900 |
Bouwjaar | 2009 |
Kilometerstand | 54.400 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 6 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | GP-296-T |
Datum deel 1 | 17-03-2009 (import) |
Topsnelheid | 289 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 4,90 sec |
Motorvermogen | 254 kW (345 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 3600 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Zwart (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Donker Basaltzwart metallic |
Gewicht | 1415 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 10 |
Introductiejaar | augustus 2008 |
Meer modelinformatie |


Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- Traction Control
- Airconditioning
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Stoelverwarming
- Stuurbekrachtiging
- Xenon verlichting
- Lichtmetalenvelgen
- Elek. verstelbare spiegels
- Elek. verstelbare stoelen
Garanties
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: 2009 - 2025
Modelcode: 997
Technische informatie
Koppel: 390 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 64 liter
Acceleratie (0-100): 4,9 s
Topsnelheid: 289 km/u
Maten en gewichten
GVW: 1.820 kg
Afmetingen (LxBxH): 444 x 181 x 131 cm
Wielbasis: 235 cm
Interieur
Interieurkleur: Interieur zwart (icm P07/P10/P76)
Milieu
CO₂-uitstoot: 242 g/km
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 10,3 l/100km (1 op 9,7)
Brandstofverbruik in de stad: 15,5 l/100km (1 op 6,5)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,4 l/100km (1 op 13,5)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 1
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 217 - € 240 per kwartaal
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- Anti verbl.spiegels/regensensor
- bi-xenon koplampen
- Groene baan voorruit
- koplampreiniging
- Lichtmetalen velgen 18"
- Parkeerhulp
Infotainment
- Audio-installatie
- Telefoonmodule pcm
- Uitgebreide navigatiemodule (incl. 670)
- Universele audio interface
Interieur
- Adaptieve sportstoelen
- Elektrische ramen voor
- Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
- Matten
- Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
Veiligheid
- Airbag(s) hoofd voor
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Alarm klasse 3
Overige
- centrale vergrendeling met afstandsbediening
- Fabriekslevering
- stuur leder
- Voorbereiding voertuig volgsys
= Bijzonderheden =
De 997 Carrera.
In een tijd waarin sportwagens steeds zwaarder, gecompliceerder en elektronischer werden, bleef de Porsche 997 Carrera trouw aan de kern. Geen turbo’s, geen elektronische stuurbekrachtiging, geen overdadige schermen. Gewoon een atmosferische zescilinder boxermotor, handgeschakelde versnellingsbak, hydraulische besturing en een koets die voelt alsof hij om je heen is gevouwen. Dit is geen supercar die indruk wil maken – het is een rijdersauto die je uitnodigt om te rijden. Elke kilometer opnieuw.
De basisversie van de 997 – simpelweg “Carrera” – was nooit bedoeld als ondergrens, maar als maatstaf. De 3.6-liter atmosferische zescilinder levert 345 pk, gekoppeld aan een handbak die zó mechanisch en direct aanvoelt, dat je hem bijna met gesloten ogen zou kunnen bedienen. Geen vermogensgeweld, geen trucjes. Enkel jij, de auto en de weg. Je voelt het direct bij het wegrijden: de balans, de lichtvoetigheid, het lineaire karakter van de motor. Elke input wordt direct vertaald – het gaspedaal, de koppeling, het stuur. Geen tussenkomst van systemen die het overnemen, corrigeren of filteren. Het is een analoge ervaring in de zuiverste zin van het woord.
Wat de 997 Carrera zo bijzonder maakt, is hoe licht en levendig hij aanvoelt. Vergeleken met zijn opvolgers is hij bescheiden van formaat, met een drooggewicht van circa 1.420 kg. Hierdoor voelt hij wendbaar, alert en speels, zeker op bochtige wegen waar de nauwkeurige besturing en achterwielaandrijving tot hun recht komen.
In een wereld vol launch controls en rijmodi, is de 997 gewoon... echt. Starten, rijden, voelen. Het onderstel communiceert. De neus duikt bij aanremmen op hoge snelheid en de kont ‘walst’ wat meer dan je gewend bent t.o.v. modellen met PASM. Je wordt als bestuurder uitgedaagd, betrokken, beloond.
Ook vanbinnen is de 997 Carrera ingetogen. Geen digitale overload, maar duidelijke klokken, stevige stoelen en een stuur zonder knoppen. Het interieur voelt nog klassiek aan, maar zonder ouderwets te zijn. Alles is functioneel en gericht op rijden – niet op indruk maken.
De 997 is misschien wel de laatste 911 die die gulden middenweg bewandelt tussen klassiek en modern. De perfecte brug tussen luchtgekoeld en high-tech. De basis Carrera belichaamt dat het niet gaat om het meeste vermogen, maar om de juiste balans. En dat is misschien wel waarom deze generatie bij liefhebbers zo’n bijzondere plek heeft.
Opties op deze 911 Carrera aanwezig:
ParkAssistent
Getinte baan op voorruit
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels met geïntegreerde regensensor
Automatisch dimmende binnen- buitenspiegels
Voorbereiding Vehicle Tracking System
Adaptieve sportstoelen
Stoelverwarming
Vloermatten
Uitgebreide navigatie module
Telefoonmodule
Universele audio-ingang (AUX)
Fabrieksaflevering Zuffenhausen
Onze prijzen zijn inclusief 1 jaar Porsche Approved garantie (t.w.v. 1695 euro) . Daarnaast zorgen wij bij aflevering dat u minimaal 1 jaar of 15.000 KM onderhoudsvrij (o.a. onderhoudsbeurt, banden en remmen) kunt rijden. Zo kunt u zorgeloos genieten van uw Porsche.
Hoeveel kost een Porsche 911 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.