
Porsche 911 - S Restomod
Algemeen
| Prijs | € 154.950 |
| Bouwjaar | 1977 |
| Kilometerstand | 700 km |
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Handgeschakeld |
| Aantal versnellingen | 5 |
| APK | - |
| BTW auto | Nee, marge |
| Kenteken | - |
| Datum deel 1 | 28-02-1977 |
| Motorvermogen | 177 kW (241 pk) |
| Aantal deuren | 2-deurs |
| Aantal zitplaatsen | 2 |
| Aantal cilinders | 6-cilinder |
| Cilinderinhoud | 3000 cc |
| Energielabel | G |
| Carrosserie | Coupé |
| Kleur | Blauw |
| Oorspronkelijke kleur | Miami Blue (licht blauw) |
| Gewicht | - |
| Trekgewicht max | - |
| Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Extra informatie
Modeljaar: 1977
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieur: Zwart, Stof
Aantal eigenaren: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
= Aanvullende opties en accessoires =
- Geldige APK
- RDW-leges
- Wettelijke garantie
= Bijzonderheden =
It’s not a statement. It’s a hand gesture.
In 1964 werd de Porsche ‘901’ geboren in Stuttgart. Nadat Armand Peugeot en Ferdinand Porsche waren uit geruzied over de 0 in het midden, koos Ferdinand eieren voor z’n geld. Iets met het motto; Choose your battles. De ‘911’ was direct een schot in de roos; Tegenwoordig staat Porsche equivalent aan de 911 in naamsbekendheid.
Mede dankzij deze naamsbekendheid ontstond er eigenlijk al vrijwel direct een zogenoemde ‘outlaw’ groep, die op basis van de iconische 911 modellen (de G- of F-modellen) hele eigen, vaak verbeterde versies creëerde. Zo werd onze 911 S ooit geboren als een G model die recent werd terug gebouwd naar een F-look. Ze is helemaal gestript en volledig nut & bolt gerestaureerd. Opgebouwd met de meest hoogwaardige materialen en gespoten in één van onze favoriete Porsche kleuren; Miami Blue.
Eindresultaat? Een waanzinnige backdate, volledig gekeurd en toegelaten op Duits H-kenteken (!!). Haar 3.0 liter (aluminium) motor is ontdaan van de injectie en weer teruggebracht naar het écht pure gevoel met Zenith carburateurs. JE forged zuigers, 911 S nokkenassen en diverse verbeteringen en verstevigingen. De versnellingsbak is de zogenaamde Porsche 915 bak (met sperdif (/12) met een WEVO short-shifter. Wevo lagers en een Sachs sportkoppeling. Iets met exact aangrijpen wanneer je dat wilt en verwacht, werkelijk een symfonie tussen machine en bestuurder.
Ze heeft slechts 700 kilometer gereden sinds restauratie; De vorige liefhebber vond haar zó mooi geworden dat hij er niet meer mee durfde te rijden.. Wij snappen dat deels, echter verdient de 911 het om te doen waar ze goed in is; Heel veel smiles per liter uitdelen voor bestuurders en aanschouwers.
Klaar om écht de enige te zijn in de kroeg, met een unieke 911? Bis bald.
Technische specificaties:
- Porsche 911 S, model jaar 1977, geen opendak
- Uniek hoogwaardig opgebouwd; volledig chemisch gestript, 2 maanden droogtijd voor het spuiten, 6 maanden spuit proces met meerdere lagen in de Porsche kleur Miami Blue.
- 3.0 SC Alu motor met vergrootte inlaat poorten, volledig uitgemeten en geflowd.
- Versterkte kopbouten
- Mahle cylinder wanden met JE forged zuigers
- Nieuwe S nokkenassen, WEVO motorsteunen
- Volledig nieuw gereviseerde Zenith 40 TIN carburateurs, gekoppeld aan een Pierburg benzine pomp
- Volledig nieuw olie en brandstof systeem, inclusief de leidingen.
- Nieuwe startmotor (high torque) en regel eenheid.
- Oliekoeler geleend van haar jongere zusje (1989)
- Alle sensoren nieuw vervangen, origineel Porsche
- 915 alu versnellingsbak met origineel Porsche sper-differentieel (/12), volledig vernieuwd en gereviseerd.
- WEVO shortshift systeem
- Nieuwe originele Porsche aandrijfassen
- Versterkte koppeling; Sachs
- Een volledig SSI roestvrijstaal uitlaatstuk en hittewisselaar, inclusief de verwarmingskleppen
- 3.2 Carrera verwarming systeem
- JP einddemper, met eventuele ‘soundkillers’, zijn gemakkelijk te installeren en te verwijderen.
- 911 Turbo torsie- en stabilisatiestangen
- Nieuwe Porsche wiellagers
- Volledig onderstel van Bilstein (geel)
- Nieuwe Porsche draagarmen, met rubberen ophang punten
- Originele Fuchs wielen, gerestaureerd bij Fuchs zelf, voorzien van Dunlop High-performance banden
- Stuurinrichting volledig gereviseerd met alle originele onderdelen van Porsche, 911 Turbo stuurstangen
- Brembo remschijven, ATE remklauwen met ATE remcylinder en rembekrachtiger
- Alle remleidingen van roestvrij-staal
- Volledig nieuw handremsysteem
- Custom gebouwd interieur, lightweight. BF-Torino ST stoelen, Schroth Profi III FE ASM veiligheidsriemen
- Volledig op maat gemaakte rolkooi, doorgelast aan frame
- Volledig geisoleerd interieur van ADMS.
- Leuke details; echt zilveren Porsche logo, custom gemaakte grill op motorkap (óók van écht zilver), alle metalen onderdelen zijn gezandstraald, waarna gepoedercoat, geioniseerd, verchroomd of mat zwart gespoten.
Nog aan het lezen? Dan moet je haar echt komen ontmoeten. We weten het zeker; Ze stelt absoluut niet teleur!
Hoeveel kost een Porsche 911 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.













































































