
Porsche Panamera Sport Turismo - 2.9 4 E-HYBRID - Pano - Bose - Comf. stoelen - Matrix Led
Algemeen
Prijs | € 59.950 |
Bouwjaar | November 2017 |
Kilometerstand | 112.754 km |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | N-191-LB |
Datum deel 1 | 09-11-2021 |
Topsnelheid | 275 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 4,60 sec |
Motorvermogen | 340 kW (462 pk) |
Aantal deuren | 5-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 2894 cc |
Energielabel | A |
Carrosserie | Combi |
Kleur | Grijs (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 2165 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 38 |
Introductiejaar | oktober 2017 |
Meer modelinformatie |


Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbag Bestuurder
- Airbag Passagier
- Airbag. zijdelings voor 2x
- Gordijn/hoofd airbags voor
- Gordijn/hoofd airbags achter
- Airbags knie
- Alarminstallatie
- Centr. deurvergr. afstand.
- ESP
- Startonderbreking
- Cruise Control
- El. verst. voorstoelen
- Verstelbaar stuur
- Lederen bekleding
- Regensensor
- Deelb. achterbank (ongelijke delen)
- WIFI
- Bluetooth
- Bandenspanningscontrole
- Start en Stop systeem
- Achteruit rij camera
- Achterspoiler in kleur carrosserie
- Park control voor en achter
- Elektrische achterklep
- LED-koplampen
- Armleuning midden voor
- Armleuning midden achter
- El. verstelb. spiegels. verwarmd
- Lederen stuur
- Sportstuur
- Multifunctioneel stuur
- Stuurverwarming
- El. verst.voorstoelen geheugen
- Comfort stoelen
Extra informatie
Porsche Panamera Sport Turismo 4 E-Hybrid Volcano Grey Metallic
Van outsider naar vaste basis: de succesformule genaamd Panamera deed bij zijn introductie in 2009 nog behoorlijk wat wenkbrauwen fronsen, maar een paar generaties c.q. facelifts later kunnen we gerust spreken van een traditioneel Porsche recept. Hoe dat zit? Nou, behoorlijk perfect – mede dankzij geventileerde 14 weg verstelbare comfort stoelen met memory-pakket voor (en tevens verwarmd voor- en achterin) in dit exemplaar. Het betreft hier de Sport Turismo 4 E-Hybrid, oftewel de 470 pk sterke hybride Panamera met heerlijke V6. Andere opties waar het sportieve Porsche hart sneller van gaat pompen zijn het panoramadak, Sport-Chrono, Surround view, Porsche InnoDrive incl. adaptieve cruisecontrol, hoogglans zwart interieurpakket, luchtvering, LED Matrix-koplampen inclusief PDSL+, stuurbekrachtiging Plus, de stuurverwarming en het Bose High-end soundsysteem. Of zou het toch de sportuitlaat zijn waar wij liefhebbers het liefst de hele dag naar luisteren? De vraag stellen is hem beantwoorden…
// Design
De tijd dat we ons massaal afvroegen waarom een iconische sportwagenfabrikant een 5-deurs model uitbrengt hebben we allang achter ons gelaten. Het begon met de Cayenne, een SUV, en nam opnieuw een vlucht met de Porsche Panamera: een luxe GT inclusief 4 portieren en een aflopende daklijn a la 911. Generatie 2 genaamd Panamera 971 is een knappe evolutie van het origineel: de 970. Het onderscheidende silhouet en de rondingen bleven behouden, maar de stroomlijn werd eleganter, krachtiger een attractiever. En dan nu als Sport Turismo – zeg maar ‘de stationwagon’ van Porsche. Over stroom gesproken: deze 4 E-Hybrid profiteert van het sportieve Porsche-DNA verwijzend naar de vele zwarte exterieurdetails, de zwarte eindstukken van de sportuitlaat en de zwarte raamlijsten. Ook de behuizing van de LED Matrix-verlichting met Porsche Dynamic Light System Plus is zwart. De LED-achterlichten zitten ‘verstopt achter donker glas, net als de achterste passagiers (privacybeglazing). Het mysterieuze karakter van de chique Volcano Grey metallic gespoten Panamera Sport Turismo (inclusief onderste delen van de SportDesign spiegels) is pas echt compleet door het ontbreken van de modelaanduiding. Ondertussen bieden de zwarte 21 inch wielen vrij zicht op enorme remklauwen die refereren aan pure PHEV-power. Toch ironisch, dat uitgerekend de remmen iets zeggen over de ongekende sprintkwaliteiten van de Panamera Sport Turismo 4 E-Hybrid …
// Uitrusting
Over het zitcomfort van de luxe 4-zits Sport Turismo hebben we nooit klachten gehad. Echter, de perfectionisten van Porsche zien altijd ruimte voor verbetering: voorin het zwart lederen interieur zijn heuse comfortstoelen gemonteerd. Deze beschikken, net als de zetels op de 2e rij, over een stoelverwarming. Voorin zijn de stoelen ook voorzien van stoelventilatie. Allemaal prima, maar de positie achter het verwarmde stuurwiel blijft toch favoriet. Klopt, je hebt dan onderweg minder tijd en gelegenheid om je te vergapen aan schitterende afwerkingsdetails zoals het hoogwaardige hoogglans zwarte interieurpakket met zilver aluminium lijsten en bijpassende vloertapijten. Laat staan dat je de elektrische zonnegordijnen opendoet om rustig naar boven door het panoramadak te gaan zitten turen. Anderzijds heb je volledig toegang tot systemen als Lane Change Assist, Lane Keep Assist, Park Assist inclusief Surround View Camera en Porsche InnoDrive. Het is maar zeer de vraag of het geluidswerende Privacy Glass de stevige Bose High-end Sound klanken i.c.m. Digitale radio voldoende weet te dempen. Anderzijds: het sportuitlaatsysteem zal welke melodie dan ook moeiteloos overstemmen. Wat een feest!
// Techniek
De 7,2 kW Onboard-lader is een van de weinige aspecten die verraadt dat dit niet enkel een luxe Porsche GT is met genadeloze hybride-krachten. Alle 472 paarden en 700 Newtonmeters aan het werk zetten is gelijk aan een acceleratietijd van 0 naar 100 km/h in 4,1 seconden. Via 8 automatische versnellingen weet de geblazen 2,9L V6 een magische topsnelheid van 280 km/h te bereiken. Minstens zo indrukwekkend als de rechte lijn snelheid is de grip en het comfort in bochten. Het is een grootheid zoals de vierwielaangedreven Sport Turismo 4 E-Hybrid zich zelfs door de krapste curves een weg te banen. Of je kiest ervoor om geheel elektrisch 50 km lang ‘rustig van A naar B te zoeven… Tsja. Dit is en blijft een echte Porsche. Gelukkig.
Frontcamera // Adaptive Cruise Control // PDLS+ // Sport Chrono //
// Onderhoud
Volledige onderhoudshistorie aanwezig:
// 28-03-2019 // 29.948 km // Porsche Zentrum Oberschwaben
// 14-10-2021 // 55.313 km // Porsche Zentrum Oberschwaben
// 26-01-2023 // 81.126 km // Porsche Service Uithoorn
// 12-02-2025 // 110.172 km // Porsche Service Uithoorn
//Algemeen
// Frisse, rookvrije auto
// Vehicle-Tracking-System Plus (PVTS Plus) alarm GPS Tracker
// 2 sleutels
// Zeer fraaie Panamera Sport Turismo
// Keuring is uiteraard toegestaan, waardoor met zekerheid tot aanschaf kan worden overgegaan. Ook aansluitend is een proefrit mogelijk.
// Inruil is tot op zekere hoogte mogelijk.
// Financial lease is mogelijk.
// Desgewenst verzorgen wij tevens een verzekering op maat.
// Garantie voor 6 of 12 mnd optioneel via Autotrust. Vraag naar de voorwaarden.
Mocht u vragen hebben, schroom niet om deze te stellen.
Met hartelijke groet,
Jeroen Gilles en Bas Brinkmann
Vehikel. epic sportscars
0031-655708893
Hoeveel kost een Porsche Panamera Sport Turismo verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.