
Saab 9-5 - 2.3 Turbo Aero

Algemeen
Prijs | € 9.950 |
Bouwjaar | 2005 |
Kilometerstand | 193.924 km ![]() |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 35-RL-FT |
Datum deel 1 | 27-05-2005 |
Topsnelheid | 245 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 8,20 sec |
Motorvermogen | 184 kW (250 pk) |
Aantal deuren | 4-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 2290 cc |
Energielabel | E |
Carrosserie | Sedan |
Kleur | Grijs |
Oorspronkelijke kleur | Grijs |
Gewicht | 1530 kg |
Trekgewicht max | 1800 kg |
Trekgewicht onger. | 750 kg |
Verbruik | - |
Introductiejaar | september 2001 |
Meer modelinformatie |


Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Mistlampen
- Parkeersensor
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Regensensor
- Stoelverwarming
- Xenon verlichting
- Navigatiesysteem
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
- Achterbank neerklapbaar
- Skiluik
- Elek. verstelbare spiegels
Extra informatie
Technische informatie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 8,2 s
Topsnelheid: 245 km/u
GVW: 2.090 kg
Wielbasis: 270 cm
Milieu
CO₂-uitstoot: 232 g/km
Emissieklasse: Euro 3
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9,8 l/100km (1 op 10,2)
Brandstofverbruik in de stad: 14,8 l/100km (1 op 6,8)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,8 l/100km (1 op 14,7)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 243 - € 268 per kwartaal
= Aanvullende opties en accessoires =
Comfort & Interieur
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Aluminium interieur afwerking
- Armsteun achter
- Armsteun voor
- Autotelefoonvoorbereiding
- Cd-wisselaar
- Elektrische ramen voor
- Hoofdsteunen actief
- Hoofdsteunen voor
- Lederen stuurwiel
- Lederen versnellingspook
- Verwarmde voorstoelen
Exterieur
- "Lichtmetalen velgen 17"""
- Bi-xenon koplampen
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Koplampreiniging
- Mistlampen voor
- Sportonderstel
Veiligheid
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Electronic Brake Distribution (EBD)
- Parkeersensor achter
= Bijzonderheden =
Dit is een non-plus-ultra versie van de Saab 9-5. Volgens de trotse eigenaar van wie wij de auto overnamen is het een van de weinige door Hirsch gemodificeerde Troll-uitvoeringen van de 9-5 2.3 Turbo Aero. Dat betekent dat deze toch al zeer snelle en superluxe uitgevoerde variant naar een nog sneller en nog luxueuzer niveau werd getild door Saab’s in Zwitserland gevestigde huistuner Hirsch Performance.
De auto heeft daarnaast in de afgelopen vijftien jaar misschien wel de best denkbare eigenaar gehad: een voormalig Nederlandse Saab-dealer zelf. Het leidt dus geen enkele twijfel dat deze 9-5 als geen ander fantastisch is bijgehouden. Los van de tuning – ophanging, remmen, uitlaat en de software werden aangepakt – monteerde Hirsch ook parkeersensoren vooraan (achter had deze Aero ze al). Overige extra’s omvatten een schuif-/kanteldak, geventileerde en verwarmde voorstoelen – elektrisch verstelbaar en met geheugen, cruise control, een handsfree kit en xenon-verlichting. Ook de achterbank is verwarmd, al hebben wij die niet kunnen testen.
Een wolf in schaapskleren? Zo kun je het wel zeggen. Want waar je bij een auto van dit kaliber wellicht lage spoilers en skirts verwacht, zijn de voornaamste uiterlijke aanknopingspunten hier de grote 17 inch-wielen (met uitstekende all-season banden) en de chromen uitlaateindpijpen. De in een schitterende staat verkerende lak in gedistingeerd Smoke Beige past schitterend bij deze auto en is afhankelijk van de lichtinval grijs of lichtbruin. Met slechts een veegje op de achterbumper als enige noemenswaardige imperfectie. Ook het interieur matcht fantastisch, met leer, tapijt, gordels en luxe matten in antracietgrijs en houtlook in Birdseye Maple. Alles in een zeer mooie staat. De kilometerstand bedraagt na 20 jaar nog geen 194.000 en uiteraard is de complete historie bekend. Een ultieme 9-5 in een dito staat. De kans om een tweede exemplaar te treffen is nihil.
Here we have a non-plus-ultra version of the Saab 9-5. According to the proud owner from whom we acquired the car, it is one of the very few Hirsch-modified Troll versions of the 9-5 2.3 Turbo Aero. That means this already very fast and super-luxurious variant was taken to an even faster and even more luxurious level by Saab's Swiss-based in-house tuner Hirsch Performance.
In addition, the car has had perhaps the best owner imaginable over the past 15 years: a former Dutch Saab dealer himself. So there is no doubt that this 9-5 has been maintained like no other. Apart from tuning - suspension, brakes, exhaust and software were taken care of - Hirsch also fitted front parking sensors (it already had them at the rear). Other extras include a sliding roof, ventilated and heated front seats - electrically adjustable with memory function, cruise control, a hands-free kit and xenon lights. The rear seats are also heated, although we were unable to test these.
A wolf in sheep's clothing? You could say so. Where you might perhaps expect low spoilers and skirts on a car of this calibre, the main exterior cues here are the large 17-inch wheels (with excellent all-season tyres) and the chrome exhaust end pipes. Paintwork is in a brilliant condition in distinguished Smoke Beige, grey or light brown depending on the light. With only a smudge on the rear bumper as the only imperfection.The interior also matches fantastically, with leather, carpet, belts and mats in Anthracite Grey and wood-look in Birdseye Maple. All in unrivalled condition. The mileage is less than 194,000 kms in 20 years time, and naturally the complete history is known. An ultimate 9-5 in ditto condition. The chances of finding a similar example are close to nil.
Wir sprechen auch deutsch.
Hoeveel kost een Saab 9-5 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.