Let op! Geld lenen kost geld
Saab 900 Cabrio - 2.0 Low Pressure Turbo - AutoWereld.nl
 

Saab 900 Cabrio - 2.0 Low Pressure Turbo

1991, Benzine, Handgeschakeld, Cabriolet, Zwart
€ 26.900
130.203 km

Algemeen

Prijs € 26.900
Bouwjaar 1991
Kilometerstand 130.203 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 5
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken -
Datum deel 1 -
Topsnelheid 195 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 11,00 sec
Motorvermogen 110 kW (150 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen -
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1985 cc
Energielabel -
Carrosserie Cabriolet
Kleur Zwart
Oorspronkelijke kleur Zwart
Gewicht 1280 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar september 1991
Meer modelinformatie

Aanbieder

Witmer & Odijk
Wasbeeklaan 3A

2361HG Warmond

0715790534

www.witmerodijk.nl

Opties & accessoires

Veiligheid
  • ABS
  • Centrale deurvergrendeling
  • Getint glas
Comfort
  • Lederenbekleding
  • Stuurbekrachtiging
Tuning
  • Lichtmetalenvelgen

Extra informatie

Modelreeks: sep. 1991 - feb. 1993
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Wielbasis: 252 cm
Acceleratie (0-100): 11,0 s
Topsnelheid: 195 km/u
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Midden jaren tachtig bedacht de Amerikaanse importeur van Saab dat het wel erg aantrekkelijk zou zijn wanneer men in met name de zonnige staten van de USA een cabriolet versie van de aldaar succesvolle 900 kon aanbieden. In Zweden had men dat niet echt tot prioriteit bestempeld. Begrijpelijk. En zo geschiede. Er werden gesloten 900 versie's naar Valmet (bekende producent in de industrie die bijv. voor Porsche de Boxster bouwde) in Finland verscheept alwaar men er een cabriolet van maakte. Uiteraard voorzien van de noodzakelijke verstevigingen en andere deuren om de forse dorpels te omsluiten. Dit productieproces maakte dat het kostbaar om een 900 cabriolet te bouwen. Mede als gevolg hiervan en de hoge belastingen was de catalogusprijs van een 900 cabriolet in Nederland destijds al rond de fl.100.000,- Bijna tweemaal de prijs van een gesloten 900. Daar kon je in die tijd ook een appartement van kopen dus de auto is in Nederland een zeldzame verschijning geweest. Het model is door de jaren heen steeds meer waardering gaan oogsten, en omdat er weinig alternatieven zijn tegenwoordig een gezochte auto. Immers welke cabriolet biedt naast het plezier ervan ook zoveel praktische ruimte en veiligheid? Inmiddels zijn ze altijd 25 jaar oud dus wordt het steeds lastiger een mooi en weinig gebruiktDeze 900 Classic heeft airco, vier elektrische ramen, centrale deurvergrendeling, antraciet leer, een elektrisch bedienbaar cabriodak inclusief verwarmbare achterruit, stuurbekrachtiging, stoelverwarming, afdekkappen voor het geopende cabriodak, tijdcorrecte radio die we desgewenst vervangen voor een moderner exemplaar, etc. exemplaar te vinden. Verheugd was ik dan ook toen recent bij toeval een zeer mooi origineel exemplaar trof in een werkelijk roestvrije conditie en nog onbeschadigde lak, inclusief hoge glans. Ik zie nog hoogst zelden klassieke 900's met een echt lage kilometerstand, en al helemaal niet in deze conditie. Het cabriodak is dermate weinig gebruikt dat het nog origineel is. Gezien de algehele conditie 'een museumstuk', hoewel lekker de zon in natuurlijk meer de bedoeling is. Wordt afgeleverd inclusief nieuwe APK, garantie en onderhoudsbeurt. Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.saabcabrio.nl of gebruik de volgende link; https://witmerodijk.nl/te-koop/saab-900-turbo-cabriolet-1991/2522

Hoeveel kost een Saab 900 Cabrio verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Witmer & Odijk

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken