
Saab 900 Cabrio - 2.0 Low Pressure Turbo
Algemeen
Prijs | € 26.900 |
Bouwjaar | 1991 |
Kilometerstand | 130.203 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | - |
Topsnelheid | 195 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 11,00 sec |
Motorvermogen | 110 kW (150 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1985 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Zwart |
Oorspronkelijke kleur | Zwart |
Gewicht | 1280 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | september 1991 |
Meer modelinformatie |

Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Centrale deurvergrendeling
- Getint glas
- Lederenbekleding
- Stuurbekrachtiging
- Lichtmetalenvelgen
Extra informatie
Modelreeks: sep. 1991 - feb. 1993
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Wielbasis: 252 cm
Acceleratie (0-100): 11,0 s
Topsnelheid: 195 km/u
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Midden jaren tachtig bedacht de Amerikaanse importeur van Saab dat het wel erg aantrekkelijk zou zijn wanneer men in met name de zonnige staten van de USA een cabriolet versie van de aldaar succesvolle 900 kon aanbieden. In Zweden had men dat niet echt tot prioriteit bestempeld. Begrijpelijk. En zo geschiede. Er werden gesloten 900 versie's naar Valmet (bekende producent in de industrie die bijv. voor Porsche de Boxster bouwde) in Finland verscheept alwaar men er een cabriolet van maakte. Uiteraard voorzien van de noodzakelijke verstevigingen en andere deuren om de forse dorpels te omsluiten. Dit productieproces maakte dat het kostbaar om een 900 cabriolet te bouwen. Mede als gevolg hiervan en de hoge belastingen was de catalogusprijs van een 900 cabriolet in Nederland destijds al rond de fl.100.000,- Bijna tweemaal de prijs van een gesloten 900. Daar kon je in die tijd ook een appartement van kopen dus de auto is in Nederland een zeldzame verschijning geweest. Het model is door de jaren heen steeds meer waardering gaan oogsten, en omdat er weinig alternatieven zijn tegenwoordig een gezochte auto. Immers welke cabriolet biedt naast het plezier ervan ook zoveel praktische ruimte en veiligheid? Inmiddels zijn ze altijd 25 jaar oud dus wordt het steeds lastiger een mooi en weinig gebruiktDeze 900 Classic heeft airco, vier elektrische ramen, centrale deurvergrendeling, antraciet leer, een elektrisch bedienbaar cabriodak inclusief verwarmbare achterruit, stuurbekrachtiging, stoelverwarming, afdekkappen voor het geopende cabriodak, tijdcorrecte radio die we desgewenst vervangen voor een moderner exemplaar, etc. exemplaar te vinden. Verheugd was ik dan ook toen recent bij toeval een zeer mooi origineel exemplaar trof in een werkelijk roestvrije conditie en nog onbeschadigde lak, inclusief hoge glans. Ik zie nog hoogst zelden klassieke 900's met een echt lage kilometerstand, en al helemaal niet in deze conditie. Het cabriodak is dermate weinig gebruikt dat het nog origineel is. Gezien de algehele conditie 'een museumstuk', hoewel lekker de zon in natuurlijk meer de bedoeling is. Wordt afgeleverd inclusief nieuwe APK, garantie en onderhoudsbeurt. Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.saabcabrio.nl of gebruik de volgende link; https://witmerodijk.nl/te-koop/saab-900-turbo-cabriolet-1991/2522
Hoeveel kost een Saab 900 Cabrio verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.