
Saab 900 Cabrio - 2.0 Turbo 16 Saab 900 T16 Cabrio '87 - Roestvrij/lekvrij/revisiemotor heeft 161.000 km gelopen
Algemeen
Prijs | T.e.a.b. |
Bouwjaar | Maart 1987 |
Kilometerstand | 245.778 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Ja, tot 30 november 2025 |
BTW auto | - |
Kenteken | GT-FH-53 |
Datum deel 1 | 30-03-1987 |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 118 kW (160 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1985 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Grijs (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 1315 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | september 1987 |
Meer modelinformatie |


Extra informatie
Tegen elk aannemelijk en reëel bod. Er wordt in deze (zomer)periode nog met de auto gereden.
Als 'zoon van' bied ik hierbij mijn ouders' Saab 900 T16 cabrio te koop aan. Met de auto is de laatste jaren weinig en enkel gedurende de zomermaanden mee gereden. Wel ieder jaar, zodat hij dus ook iedere 2 jaar netjes zijn APK heeft gehad. Tevens zijn de meeste km's enkel snelwegkilometers geweest. De auto gaat na 27 jaar weg omdat mijn ouders er inmiddels minder plezier uithalen. Tevens willen we de ruimte in de garage voor andere doeleinden gaan gebruiken. De auto is nooit geschorst geweest.
De auto rijdt voor zijn leeftijd goed, alhoewel schakelen naar zijn twee met beleid dient te gebeuren. Tevens lijkt de motor momenteel niet zijn volledige vermogen te behalen (lijkt iets met de turbo te zijn). Een bezichtiging en testrit is uiteraard mogelijk.
Deze 900 met metallic grijze lak en met grijs lederen interieur, is voorzien van de 2 liter turbo motor. LET OP: in juni 2003 is er een nieuwe (tweedehands) T16 motor in geplaatst die destijds 130.000km had gelopen. Nu, 22 jaar later, staat deze motor op 161.000km. De auto heeft altijd binnen gestaan en heeft om die reden niet tot nauwelijks roest in de bodem. Tevens staat de auto nog in zijn originele lak. De auto wordt (uiteraard) geleverd met een windscherm en de tonneaucover (afdekcover bij open rijden, niet zichtbaar op de foto's).
Waarom dit een fijn exemplaar is?
1. Auto is van vóór 1988: deze Saab maakt dus gebruik van de overgangsregeling oldtimer: motorrijtuigenbelasting is hierdoor €132,- per jaar. Vanaf 1 april 2027 is deze auto wegenbelastingvrij, ook na 1 januari 2028! Auto's vanaf 1 januari 1988 hebben dit grote voordeel NIET. Oldtimer-verzekering heb je voor 80 euro per jaar.
2. Turbo, 160pk, handbak, full-options (al dan niet allemaal werkend), 1987: gewilde uitvoering.
3. Laatste 27 jaar in bezit geweest van mijn ouders. Nu weg wegens overcompleet en wegens leeftijd wordt er te weinig mee gereden.
4. Roest en lekvrij. Cabriokap is in goede conditie.
5. Auto heeft altijd binnen gestaan (zie rode garagedeur).
6. 4 (vrijwel nieuwe) Michelin Energy Saver banden uit 2021 en (vrijwel) nieuwe accu
7. Onderhoud is afgelopen 27 jaar (altijd) uitgevoerd door Saab Specialist G.J. van Leenen in Delft. Alle facturen en nota's zijn uiteraard bekend en bewaard.
8.Wegens de garagestalling heeft de auto helaas enkele krasjes en deukjes. Even goed polijsten en/of spotrepair zal waarschijnlijk wonderen doen. Het interieur is verder in prima staat.
9. Auto wordt geleverd inclusief druppel acculader. Zo stond de auto ook altijd netjes in de garage gestald.
10. Inclusief Philips 4x35 Watt radio met 6 CD-wisselaar achterin.