
Saab 97 Sonett - Sonett lll sport
Algemeen
Prijs | € 17.950 |
Bouwjaar | 1972 |
Kilometerstand | 45.134 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | DE-39-53 |
Datum deel 1 | 30-06-1972 (import) |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 54 kW (73 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1698 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Rood |
Oorspronkelijke kleur | Rood |
Gewicht | 830 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | juli 1973 |
Meer modelinformatie |


Aanbieder
Extra informatie
Modelreeks: jul. 1973 - okt. 1974
Tellerstand: 28.045 mijlen
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Emissieklasse: Euro 0
Aantal eigenaren: 1
Motorrijtuigenbelasting: geen
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): Standaard: De auto is middels een occasioncheck gecontroleerd. Auto is voorzien van 12 maanden wettelijke garantie
Referentienummer: Klassieker
De Saab Sonett III is een tweepersoons sportauto gebouwd door Saab, als opvolger van de Saab Sonett II.
Aan het einde van de jaren 60 raakte het ontwerp van de Sonett II wat uit de tijd. In de autopers in de VS kregen het ontwerp en weggedrag slechte kritieken. Voor het nieuwe ontwerp van een Sonett III deed Saab een beroep op Serigio Coggiola. Voor de productie was het belangrijk dat het middendeel ongewijzigd bleef maar Coggiola legde die eis naast zich neer en ontwierp een bredere auto. Het ontwerp van Coggiola werd veranderd door Gunnar A. Sjörgen om toch het middendeel van een Sonett II te kunnen gebruiken. De scharnierende achterruit werd ook het kofferdeksel, waardoor de toegang ook verbeterde (de Sonett II had maar een klein bagageluikje).
De carrosserie is van vezel versterkte kunststof (glasvezel en polyester) met deurpanelen, motortoegangsluik en koplamphouders van pvc , op een stalen chassis. Het chassis van de Sonnet II en III heeft veel onderdelen gemeen met de Saab 96 ( wielophanging en remmen).
Ons aanbod:
Een rode Sonett III uit 1971 met bruin interieur. De stoelen zijn origineel en een prachtig design. De auto is voorzien van de zeldzame smalle bumpers en verkeert in goede staat. De rode kleur is niet origineel maar eigeel. Een bijzonder zeldzame auto en zeker een eye catcher. De Saab is jarenlang in het bezit geweest van een Saab liefhebber. De historie is bekend.
Voorkom teleurstelling bel altijd vooraf of de betreffende auto nog beschikbaar is. Hoewel alle gegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid zijn samengesteld is Baan Automotive Hengelo niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die zou kunnen ontstaan door het gebruik van deze aangeboden informatie. Aan de in dit document verstrekte informatie kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt wanneer deze niet door een tekeningsbevoegde is ondertekend. Alle informatie is onder voorbehoud van druk-, zet-, prijs-, en programmeerfouten. Alle afbeeldingen zoals deze getoond worden zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen niet worden gebruikt door derden.
Hoeveel kost een Saab 97 Sonett verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.