
Suzuki Grand Vitara - 2.5 V6 S-Limited
Algemeen
| Prijs | € 4.100 |
| Bouwjaar | Maart 2003 |
| Kilometerstand | 244.807 km |
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Automaat |
| Aantal versnellingen | 4 |
| APK | Ja, tot 30 juni 2026 |
| BTW auto | Nee, marge |
| Kenteken | 66-LN-FN |
| Datum deel 1 | 17-03-2003 |
| Topsnelheid | 170 km/u |
| Acceleratie | 0-100 km/u in 11,10 sec |
| Motorvermogen | 116 kW (158 pk) |
| Aantal deuren | 5-deurs |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal cilinders | 6-cilinder |
| Cilinderinhoud | 2493 cc |
| Energielabel | - |
| Carrosserie | SUV / Terreinwagen |
| Kleur | Grijs (Metallic) |
| Oorspronkelijke kleur | - |
| Gewicht | 1380 kg |
| Trekgewicht max | - |
| Trekgewicht onger. | - |
| Verbruik | (±) 1 op 9 |
| Introductiejaar | februari 2003 |
| Meer modelinformatie |
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Centrale deurvergrendeling
- Hoofdsteunen achter
- Startonderbreker
- Airconditioning
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Elek. verstelbare spiegels
- In hoogte verstelbaar stuur
- Stuurbekrachtiging
- Radio/CD-speler
- Lichtmetalen velgen
- Achterbank neerklapbaar
- Dakrails
- Trekhaak
- Buitenspiegels in carrosseriekleur
- Bumpers in carrosseriekleur
- Spoiler
Extra informatie
Hoi, hierbij bied ik mijn Suzuki Grand Vitara met V6 aan. Ik heb hem gekocht als 2e auto om mee te doen aan leuke tochten over onverharde wegen, als speelauto zeg maar. Na een vakantie in Florida besloten om een Jeep Wrangler te kopen, daarom mag deze een nieuw speelmaatje. Ik heb in de 14000 km die ik er mee gereden heb nieuwe Yokohama Geolander M/T G003 banden opgelegd. Deze zijn echt super in de modder! meestal hoefde ik de vierwielaandrijving niet eens in te schakelen, zoveel grip is aanwezig! iedere keer na zo'n tocht heb ik de auto grondig schoongespoten, vooral aan de onderkant natuurlijk.
In de winter van 2024 zijn we naar Zweden gereden. Daarvoor heb ik geïnvesteerd in een 2e set velgen met premium 4 seizoenen banden. 2 verstralers en extra heldere LED dimlichten/ groot licht. Er is ook een skikoffer welke je eventueel mee mag nemen. alleen de dwarse dakdragers heb ik weggedaan. De 2 sets hebben samen dus maar 14000 km gezien!
Minpuntjes:
De auto komt niet net uit de fabriek rollen, dat zal duidelijk zijn. Er zijn dus een aantal puntjes, ik kon er goed mee leven maar ik wil ze toch delen.
-een afdichting in de motor (ringetje van niks, maar moeilijk om er bij te komen) lekt wat olie bij hogere toerentallen. Wat houd dat in? Als je een stuk met 130 rijdt dan zal er als je stopt rook onder de motorkap uit komen. Ik probeer onder de 2500 toeren te blijven (±100 km/uur) en dan gaat het prima. sinds ik heb ontdekt dat het toerental gerelateerd is is het olieverbruik navenant niets, een Audi zou er trots op zijn, haha.
-De trekhaak (1850 kg trekgewicht) is afneembaar, en heeft wat speling. Een van de contacten vertoond wat corrosie, de laatste keer dat ik met een aanhanger reed werkte het wel gewoon.
-De mistlampen doen het niet.
-Van een van de sleutels heb ik een keer het hoesje vervangen, sindsdien kan ik met die sleutel niet meer starten. Iets met de startonderbreker. ik gebruik de andere sleutel.
-Liefhebber van benzine, maar ja, als de de auto voor leuke dingen gebruikt maakt dat eigenlijk niet meer uit.
Pluspunten:
-Ik ontdekte vorig jaar dat de veer rechtsachter halverwege de bovenste wikkeling was gebroken. Goede reden om er een verhogingssetje op te zetten. Dat is met het laatste onderhoud gebeurd. De auto is 50 mm gelift, dat staat heel goed met de modderbanden.
-Met die toertochten waar ik over vertelde heb ik altijd de hele route gereden zonder ooit vast te zitten. Kwestie van uit het diepste spoor blijven en doorrijden. Echt verbazingwekkend waar deze auto allemaal doorheen kan rijden. Het relatief lage gewicht schijnt hier bij te helpen. Ik heb veel "capabeler" auto's zien vastzitten of omdraaien waar de Suzuki gewoon doorreed.
-Extra grote modderbanden van hoge kwaliteit geven 2,8 cm extra bodemvrijheid (ook onder de as).
-Kwaliteit 4 seizoenen banden voor op de weg.
-Tijdens het rijden inschakelbare 4WD. Tot 100 km/uur mag je gewoon wisselen tussen 2WD en 4WD, en dat gaat makkelijk met het pookje. Om het Low gear in te schakelen moet je wel stoppen.
-Indrukwekkend groot licht. De verstralers (met goedkeur voor weggebruik) zijn gekoppeld aan het groot licht. Ideaal in Zweedse winters. Of wanneer iemand zijn groot licht "vergeet" uit te zetten.
-Start altijd goed en met een mooie vroem.
-Schakelt goed en rijdt comfortabel. Cruise control werkt ook prima.
-Ow ja, je kan je iPhone aan de radio hangen. Dat is wel handig
-De achterbank kan flink versteld worden. Bijvoorbeeld net effe wat rechter op wanneer je een groot ding in de achterbak wilt meenemen. Of bijna plat wanneer je een passagier hebt die wil slapen.
Hoeveel kost een Suzuki Grand Vitara verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.
























