
Toyota Mark II - Fortuna IR-V JDM 1JZ-GTE VVT-i 280BHP
Algemeen
Prijs | € 24.950 |
Bouwjaar | 2001 |
Kilometerstand | 60.700 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | - |
Aantal versnellingen | - |
APK | Ja, tot 03 juli 2025 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | GGD-10-J |
Datum deel 1 | 01-12-2001 (import) |
Motorvermogen | 206 kW (280 pk) |
Aantal deuren | 4-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 2492 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | - |
Kleur | Grijs |
Oorspronkelijke kleur | Grijs |
Gewicht | 1466 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |


Aanbieder
Extra informatie
GVW: 1.920 kg
Emissieklasse: Euro 3
Motorrijtuigenbelasting: € 243 - € 268 per kwartaal
Merk: Toyota
Type: Mark II Fortuna IR-V
Bj: 2001
kmstand:60.800
APK: 03-07-2025
Wij verkopen voor onze klant:
Een behoorlijk unieke Toyota Mark II, Fortuna IR-V uitvoering.
Kortom, de versie met de iconische 1JZ-GTE VVTi motor.
2.5 V6 Turbo motor, zoals enkel uit Japan kwam in de jaren 90 en begin 2000.
Betreffende auto hier is destijds specifiek in Japan gezocht om een échte hardcore JDM drift style RWD auto te vinden, zoals ze enkel in Japan rijden en driften
Deze auto komt aldus met:
-Ogura Twin Plate Heavy Sports clutch kit
-R154 5-spd Versnellingsbak swap
-Metal clutch mod
-Welded diff
-Drift Shift knob
Bij de auto zijn nog een set camberarmen en kogels welke de stance van de wielen kunnen verzetten, zodat de auto in échte driftstyle komt te staan. De laatste is voor het niet té snel slijten van de banden verwijderd.
Let wel, een auto die met name door het lasdiff op straat voor dagelijks gebruik wellicht niet het meest ideaal is in korte bochten, hoewel het met wat oefening goed doenbaar is. Zou er een wissel met een open diff gedaan worden, dan is dat met de huidige OEM camberarms opeens meer dan prima mogelijk.
Verder, een iconische RWD auto, zoals je ze enkel in Japan ziet, zeer zeldzaam in EU.
Geschikt voor drift show hobby… etc etc. Een type auto zoals ze helaas niet meer gemaakt worden, en in die zin in de toekomst waarschijnlijk alleen maar meer waard wordt.
Auto ziet er globaal prima uit voor de leeftijd, wetende dat het een behoorlijk hardcore model is van 24 jaar oud. Interieur bijna smetteloos.
Tevens zijn alle boekjes en documenten uit Japan bij de auto aanwezig!
Inruil is beperkt mogelijk, op aanvraag.
Wij zijn autoliefhebbers, geen prijsvechters.
Hoeveel kost een Toyota Mark II verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.