Let op! Geld lenen kost geld
Triumph TR6 - - Exquisite Condition - Perfection - - AutoWereld.nl
 

Triumph TR6 - - Exquisite Condition - Perfection -

06-1974, Benzine, Handgeschakeld, Cabriolet, Rood
€ 38.500
12.781 km

Algemeen

Prijs € 38.500
Bouwjaar Juni 1974
Kilometerstand 12.781 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 4
APK Bij aflevering
BTW auto Nee, marge
Kenteken 85-YA-04
Datum deel 1 30-06-1974 (import)
Topsnelheid -
Acceleratie -
Motorvermogen 121 kW (165 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 2500 cc
Energielabel -
Carrosserie Cabriolet
Kleur Rood
Oorspronkelijke kleur Tartan Red
Gewicht 1100 kg
Trekgewicht max 1000 kg
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar juli 1972
Meer modelinformatie

Aanbieder

Cool Classic Club B.V.
Energiestraat 3

1411AN Naarden

0352031753

https://coolclassicclub.com

Opties & accessoires

Veiligheid
  • Mistlampen
Comfort
  • Airconditioning
  • Elek. bedienbare ramen
  • Lederenbekleding

Extra informatie

Tellerstand: 7.942 mijlen
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieurkleur: Zwart
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank

= Aanvullende opties en accessoires =

Comfort & Interieur
- Armsteun voor
- Hoofdsteunen voor
- Lederen stuurwiel
- Toerenteller

Exterieur
- Mistlampen voor

Overig
- 3 punts veiligheidsgordel
- analoge klok
- Sportuitlaatsysteem

= Bijzonderheden =

English/German Below.

“One Triumph Leads to Another" - Triumph

We zullen maar meteen met de deur in huis vallen. Zo’n mooie TR6 hebben we nog nooit gezien. De auto is in 2024 getaxeerd en kreeg een Top-1 concours waardering. Hoe dat komt? Dat lichten we graag toe.

Er zijn namelijk restauraties, en er zijn wedergeboorte. Deze Triumph TR6 uit 1974 werd in Californië geboren, maar vond zijn ware bestemming in Friesland, waar tussen 2001 en 2003 Triumph-goeroe Piet Mozes de auto transformeerde tot een rijdend meesterwerk. De hele auto werd gestript tot op het chassis, versterkt, gepoedercoat en met meer dan €60.000 aan liefde en techniek herbouwd tot iets wat verder gaat dan 'fabrieksnieuw'. Sindsdien is er nog eens blijvend in de auto geïnvesteerd in verdere verfijning, waardoor dit exemplaar de overtreffende trap is van wat een TR6 ooit kon zijn.

Onder de motorkap ligt een fraai opgebouwde 2.5 liter zes-in-lijn met verhoogde compressie, snelle nokkenas, SU-carburateurs met K&N-filters en een roestvrijstalen uitlaat die klinkt als een concertzaal voor benzineverslaafden. De motor draait op moderne brandstof, gekoeld door een aluminium Wizard-radiator, en is gekoppeld aan een handgeschakelde vierbak met elektrische overdrive op de derde en vierde versnelling. Het onderstel werd compleet geüpgraded met Revington-ophanging, AVO-schokdempers, geventileerde schijfremmen vóór, gevlochten remleidingen, een Nissan 350Z-differentieel, een aluminium benzinetank, en een versterkte 1310 aandrijfas.Deze upgrades zijn geen opsomming, maar een liefdesverklaring aan de rijbeleving. Alleen gebouwd door – en voor – mensen die het écht begrijpen en weten dat dit een hele zeldzame voltreffer is.

Binnenin zit je op lederen BF Torino sportstoelen, kijk je uit over een Moto-Lita stuurwiel en bedien je elektrische ramen alsof het de normaalste zaak van de wereld is – wat het in deze auto ook is. Hij rijdt als een moderne sportwagen, maar ademt de charme van 1974. Sinds zijn hergeboorte werd slechts circa 7.000 mijl gereden, altijd gekoesterd, nooit verwaarloosd. Getaxeerd op €49.750, maar dat dekt nauwelijks de waarde van de uren, upgrades en ziel die erin zit. Een TR6 zonder compromissen – voor wie weet wat hij in handen heeft. Of wil krijgen.

“It was a lot of car in the beginning and it’s a lot more car today”

--

English.

“One Triumph Leads to Another” – Triumph

Let’s get straight to the point: we’ve never seen a TR6 this beautiful. The car was appraised in 2024 and received a Top-1 concours rating. Why? Allow us to explain.

There are restorations – and then there are rebirths. This 1974 Triumph TR6 was born in California but found its true calling in Friesland, the Netherlands, where, between 2001 and 2003, Triumph guru Piet Mozes transformed it into a rolling masterpiece. The entire car was stripped down to the chassis, reinforced, powder-coated, and rebuilt with more than €60,000 worth of love and engineering — creating something far beyond "factory new." Since then, it has continuously been refined, making this TR6 the ultimate evolution of what the model could ever aspire to be.

Under the hood lies a beautifully built 2.5-liter straight-six with increased compression, a performance camshaft, SU carburetors with K&N filters, and a stainless steel exhaust that sounds like a concert hall for petrolheads. It runs on modern fuel, cooled by a Wizard aluminum radiator, and is mated to a 4-speed manual gearbox with electric overdrive on third and fourth gears. The chassis has been completely upgraded with Revington suspension, AVO shocks, ventilated front disc brakes, braided brake lines, a Nissan 350Z differential, an aluminum fuel tank, and a reinforced 1310 driveshaft.
These upgrades aren’t just a list — they’re a love letter to driving. Built by and for those who truly understand. This is a rare gem.

Inside, you’ll find leather BF Torino sport seats, a Moto-Lita steering wheel, and electric windows that feel completely natural — as they should in this car. It drives like a modern sports car, yet exudes the timeless charm of 1974. Since its rebirth, it has covered just about 7,000 miles — always cherished, never neglected. Appraised at €49,750, though that barely covers the value of the hours, upgrades, and soul poured into it.
A no-compromise TR6 — for those who know what they have. Or want to have.

“It was a lot of car in the beginning – and it’s a lot more car today.”
--

German.

„One Triumph Leads to Another“ – Triumph

Kommen wir gleich zur Sache: Einen so schönen TR6 haben wir noch nie gesehen. Das Fahrzeug wurde 2024 begutachtet und mit einer Top-1-Concours-Bewertung ausgezeichnet. Warum? Das erklären wir gern.

Es gibt Restaurationen – und es gibt Wiedergeburten. Dieser Triumph TR6 aus dem Jahr 1974 wurde in Kalifornien geboren, fand aber seine wahre Bestimmung in Friesland, wo der Triumph-Guru Piet Mozes ihn zwischen 2001 und 2003 in ein rollendes Meisterwerk verwandelte. Das gesamte Fahrzeug wurde bis auf das Chassis zerlegt, verstärkt, pulverbeschichtet und mit über 60.000?€ an Leidenschaft und Technik wieder aufgebaut – besser als neu. Seitdem wurde weiterhin investiert, was dieses Exemplar zur ultimativen Version dessen macht, was ein TR6 je sein konnte.

Unter der Haube steckt ein sorgfältig aufgebauter 2,5-Liter-Reihensechszylinder mit erhöhter Verdichtung, scharfer Nockenwelle, SU-Vergasern mit K&N-Filtern und einer Edelstahlauspuffanlage, die klingt wie ein Konzertsaal für Benzinliebhaber. Der Motor läuft mit modernen Kraftstoffen, wird von einem Wizard-Aluminiumkühler gekühlt und ist gekoppelt an ein manuelles Vierganggetriebe mit elektrischem Overdrive im dritten und vierten Gang. Das Fahrwerk wurde komplett aufgerüstet – mit Revington-Federung, AVO-Stoßdämpfern, belüfteten Scheibenbremsen vorn, Stahlflexbremsleitungen, einem Nissan-350Z-Differenzial, einem Aluminiumtank und einer verstärkten 1310-Antriebswelle.
Diese Upgrades sind keine bloße Aufzählung, sondern eine Liebeserklärung an das Fahrerlebnis. Gebaut von – und für – Menschen, die es wirklich verstehen. Eine seltene Volltreffer-TR6.

Im Innenraum sitzt man auf Leder-Sportsitzen von BF Torino, greift zu einem Moto-Lita-Lenkrad und bedient elektrische Fensterheber – ganz selbstverständlich in diesem Fahrzeug. Er fährt sich wie ein moderner Sportwagen, atmet aber den Charme von 1974. Seit seiner Wiedergeburt wurden nur etwa 7.000 Meilen gefahren – stets gepflegt, niemals vernachlässigt. Bewertet mit 49.750?€, doch das spiegelt kaum den Wert der unzähligen Stunden, Upgrades und Seele wider, die in diesem Wagen stecken.
Ein kompromissloser TR6 – für alle, die wissen, was sie in den Händen halten. Oder halten möchten.

„Am Anfang war es schon viel Auto – und heute ist es noch viel mehr.“

Hoeveel kost een Triumph TR6 verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Cool Classic Club B.V.

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken