
Ferrari Testarossa - Series III ~Munsterhuis~
Algemeen
Prijs | € 199.000 |
Bouwjaar | 1991 |
Kilometerstand | 40.948 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 19-06-1991 (import) |
Topsnelheid | 295 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 5,80 sec |
Motorvermogen | 287 kW (390 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 12-cilinder |
Cilinderinhoud | 4942 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Geel |
Oorspronkelijke kleur | Giallo Modena 102 |
Gewicht | 1580 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | januari 1985 |
Meer modelinformatie |

Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 1985 - jun. 1992
Technische informatie
Koppel: 490 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,8 s
Topsnelheid: 295 km/u
Wielbasis: 255 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Hierbij verkopen wij deze unieke "Giallo Modena 102" Ferrari Testarossa.
Het betreft een minimale hoeveelheid geproduceerd in het merkeigen geel!
De naam van de Testarossa verwijst net als die van de eveneens in 1984 uitgebrachte 288 GTO naar een prestigieus model uit de 250-serie. De auto is ontworpen door Pininfarina en een van de kenmerken van de auto, die het tot een icoon van de jaren 80 hebben gemaakt, zijn de typische luchtsleuven in de deuren, die ook in latere modellen nog gebruikt werden. Deze worden ook wel 'egg-slicers' (eiersnijders) genoemd. Daarnaast is de Testarossa, samen met de daarop geïnspireerde Ferrari 348, een van de weinige modellen zonder de kenmerkende ronde achterlichten. Dit model is uitgevoerd met een twaalfcilindermotor. Er zijn in totaal 7177 exemplaren van dit model geproduceerd. De exemplaren uit 1984 en 1985 hadden één zijspiegel, aan de bestuurderskant, die halverwege de A-stijl zat. In 1986 besloot Ferrari, na verscheidene klachten van Testarossabezitters, de spiegel op de gebruikelijke plek onderaan de A-stijl te zetten en ook een rechterzijspiegel te plaatsen. De Testarossa was de laatste 180°V twaalfcilinder (plat liggend) die Ferrari in de jaren 80 tot heden bouwde en ging in de laatstgeleverde modellen door het leven onder de namen 512TR en 512M.
Dit specifieke exemplaar, chassisnummer 90604 geproduceerd in Giallo Modena over zwart leer, is een laat productie-exemplaar, gemaakt op 19-06-1991 en werd nieuw geleverd via Sa.Mo.CAR S.P.A. Via Stimigliano 24, Roma op 17-09-1991 aan de eerste eigenaar, die er onder kenteken ROMA1D8520 mee reed.
De auto bleef in Rome tot 1997, waarna hij werd verkocht aan een nieuwe eigenaar in Londen (kenteken AG598SC). Vervolgens ging de auto naar Epsom (kenteken H248BGN) en bleef daar tot 1999 waarna hij werd verkocht aan een volgende eigenaar in Sutton. Deze eigenaar heeft de auto tot 2003 gehouden. In 2003 is de auto geëxporteerd naar Spanje waar hij onder kenteken H7REO zijn Spaanse reis begon. Na enkele jaren wisselde de auto wederom van eigenaar en werd gekentekend 5000DVN.
Uiteindelijk hebben wij de auto in Barcelona kunnen kopen, uitgebreid onderhoud uitgevoerd en de auto gedetailleerd om hem naar een hoger niveau te tillen.
De originele boordmap inclusief onderhouds- en instructieboekwerk, vele facturen en de onderhoudsgeschiedenis zijn bij deze auto aanwezig.
Deze Testarossa in Giallo Modena is uniek in zijn soort en niet alleen, enorm leuk om in te rijden, maar vooral een geweldige investering!
Deze Testarossa is Classiche te certificeren.
Voor meer informatie:
Bel +31(0)74-2555370 of mail:
Robin Schurink R.schurink@munsterhuis.nl
Rik Hettema R.hettema@munsterhuis.nl
Wouter Struik W.struik@munsterhuis.nl
Hoeveel kost een Ferrari Testarossa verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.