
Mercedes-Benz SL-klasse - 280 SLC coupé
Algemeen
Prijs | € 26.500 |
Bouwjaar | 1978 |
Kilometerstand | 110.180 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 4 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 12-HS-TB |
Datum deel 1 | 30-06-1978 (import) |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 136 kW (185 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 2746 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Oranje |
Oorspronkelijke kleur | Nassau Oranje |
Gewicht | 1510 kg |
Trekgewicht max | 1200 kg |
Trekgewicht onger. | 750 kg |
Verbruik | - |
Introductiejaar | juli 1975 |
Meer modelinformatie |


Aanbieder
Extra informatie
Modelreeks: 1973 - 1981
Modelcode: R107
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Wielbasis: 282 cm
Interieur: Black, Stof
Aantal eigenaren: 3
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Basiskleur: oranje / zilver
= Aanvullende opties en accessoires =
- Geldige APK
- RDW-leges
- Wettelijke garantie
= Bijzonderheden =
- Das Beste, oder Nichts. - Mercedes
De Mercedes SL(C) serie van het type R107 had een zeer lastige taak; het opvolgen en vervangen van dé iconische W113 Pagode. Dit nam Mercedes dusdanig serieus dat het gehele 'innovatie-team' binnen Benz werd gedelegeerd aan de R107. Uiteindelijk kregen ze het in Stuttgart toch weer voor elkaar; de R107 werd uiteindelijk de langst geproduceerde (1971-1989) SL ooit! De SL en de SLC waren broertjes, maar in basis totaal andere auto's. Waar de SL in de zon topless ging maar het sportieve bochtenwerk liever oversloeg; Was de SLC 31 cm langer, iets breder én een zeer solide koets. Je raadt het al; Ein richtiges Sportler mit Schnauzbart.
Het kloppend mechanische hart is hét Mercedes blok; de zes-in-lijn die sinds de eerder genoemde Pagode en iconische 300 SL, zeer geliefd was. Oorspronkelijk was het een vliegtuig motor (Mercedes D.I Aircraft-departement), wat gebouwd was op langdurig, hoge toeren maken. Exact wat een liefhebber wilt; Altijd in de ‘power-band’ van de motor rijden. Ook is de balans in deze blokken, ongelofelijk mooi.
Het verhaal en oorsprong van onze 280 SLC, is zoals je wellicht gewend bent, een beetje éxtra bijzonder. Ze begon haar leven bij een Nederlandse ambassadeur in Peru. Die kocht haar nieuw bij de enige Mercedes dealer in Peru destijds, voor zijn dienstperiode daar. Nadat zijn termijn in Peru tot een eind kwam, besloot de ambassadeur de SLC mee te nemen naar Nederland. Zo vond de 280 in 1996, via een krantenknipsel uit de Telegraaf, haar huidige en tweede eigenaar. Die heeft haar sinds dien verzorgd en als -een echte liefhebber betaamt- bijgehouden en onderhouden. Nu is de volledig gedocumenteerde SLC opzoek naar haar derde eigenaar. Zien we je snel?
LET OP; Wij zijn enkel op afspraak geopend.
Hoeveel kost een Mercedes-Benz SL-klasse verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.