
Porsche 911 - S - Ölklappe
Algemeen
| Prijs | € 169.950 |
| Bouwjaar | 1972 |
| Kilometerstand | 15.419 km |
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Handgeschakeld |
| Aantal versnellingen | - |
| APK | - |
| BTW auto | Nee, marge |
| Kenteken | DE-94-18 |
| Datum deel 1 | 30-06-1972 (import) |
| Motorvermogen | 140 kW (190 pk) |
| Aantal deuren | 2-deurs |
| Aantal zitplaatsen | - |
| Aantal cilinders | 6-cilinder |
| Cilinderinhoud | 2341 cc |
| Energielabel | - |
| Carrosserie | Coupé |
| Kleur | Grijs |
| Oorspronkelijke kleur | Grijs |
| Gewicht | 1009 kg |
| Trekgewicht max | - |
| Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Extra informatie
Modelreeks: 1973 - 1989
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Wielbasis: 227 cm
Bekleding: Stof
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
EU verantwoordelijke: Pon Porsche Import Zuiderinslag 8 3833 BP Leusden, NL 033-4949944 www.porsche.nl info@porsche.nl
= Aanvullende opties en accessoires =
- Geldige APK
- RDW-leges
- Wettelijke garantie
= Bijzonderheden =
They’ve outlasted hippies, disco and yuppies. Is it any wonder they hold their value so well?
In 1964 werd de Porsche ‘901’ geboren in Stuttgart. Nadat Armand Peugeot en Ferdinand Porsche waren uit geruzied over de 0 in het midden, koos Ferdinand eieren voor z’n geld. Iets met het motto; Choose your battles. De ‘911’ was direct een schot in de roos; Tegenwoordig staat Porsche equivalent aan de 911 in naamsbekendheid.
In 1972 werd de ‘Ur-911’er’ iets aangepast, voordat het het G-model werd. Deze aanpassing bleek op papier perfect. Nadat de accu in tweeën was gesplitst in de neus voor gewichtsverdeling, konden de vloeistoffen verdeling niet achterblijven. Daarop werd gekozen voor een oliesysteem wat bij te vullen was met een ‘olie-klepje’ aan de achterzijde. Vroeger was alles beter, tankstations waren bemand en werd er zelfs voor je getankt! Je raadt het al; de meeste 72’ers liepen op de hoek van de straat op mengsmering… Het grootste foutje van Porsche tot op heden, waardoor er slechts 1523 stuks werden geproduceerd. Snel vergeten, maar dankzij het extreem lage productie aantal, juist geliefd bij de verzamelaar en liefhebber!
Verder is die van ons natuurlijk zoals je bent gewend. Precies zoals ze moet zijn, om lekker mee te rijden zonder direct schuldgevoel. Totaal technisch gereviseerd (door Porsche Gelderland), matching numbers (motor, bak en carrosserie), matching colours (Grau), goed gedocumenteerd en in goede staat. Do we need to say more? Klaar voor veel smiles a liter, op zoek naar haar nieuwe ‘keeper’ of fervent rally rijder. Tot snel!
Did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan? After all, we know how many decades you’ve waited. –
Hoeveel kost een Porsche 911 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.











































