
Porsche 911 - T - Matching Numbers & Colours - Irischgrün -
Algemeen
Prijs | € 117.500 |
Bouwjaar | 1970 |
Kilometerstand | 341 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | PM-00-91 |
Datum deel 1 | 28-02-1970 (import) |
Motorvermogen | 93 kW (126 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 2195 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Groen |
Oorspronkelijke kleur | Irischgrün |
Gewicht | 1039 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |


Aanbieder
Opties & accessoires
- Mistlampen
- Airconditioning
- Lederenbekleding
- Achterbank neerklapbaar
Extra informatie
Tellerstand: 212 mijlen
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieurkleur: Zwart
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
= Aanvullende opties en accessoires =
Comfort & Interieur
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Armsteun voor
- Hoofdsteunen voor
- Lederen stuurwiel
- Toerenteller
Exterieur
- Mistlampen voor
Overig
- 3 punts veiligheidsgordel
- analoge klok
= Bijzonderheden =
English/German Below.
“De 911 is de meest perfect irrationele auto ooit gemaakt.” – Car and Driver, 1970
Een gentleman’s Porsche — tot in perfectie gerestaureerd, met ziel én karakter.
Deze Porsche 911T Coupé uit 1970 verliet de fabriek in Stuttgart in een kleur die inmiddels cultstatus heeft bereikt: Irischgrün, gecombineerd met een verfijnd zwartlederen interieur. Oorspronkelijk geleverd in San Antonio, Texas, met opties als rubberen bumperettes en Koni-schokdempers — het stijlvolle touring-alternatief binnen Porsche’s inmiddels iconische F-serie.
Maar laat je niet misleiden door de “T” van Touring — de 2.2-liter luchtgekoelde zescilinder boxermotor levert precies die mechanische magie waarmee Porsche wereldwijd faam verwierf, op zowel de weg als het circuit.
Wat maakt dit exemplaar écht bijzonder? Matching numbers, matching colours, én een restauratie die de Porsche-badge meer dan waard is.
Tussen 2019 en 2022 onderging deze 911T een totale body-off restauratie, waarbij nergens op is bespaard.
De carrosserie werd volledig kaal gemaakt en opnieuw gespoten in het originele Irischgrün. Motor en versnellingsbak zijn volledig gereviseerd. Ook het onderstel, de elektronica en het remsysteem werden tot in detail aangepakt. Het interieur is opnieuw bekleed met soepel zwart leer — volledig in lijn met de originele fabrieksspecificatie.
Totale restauratiekosten? Meer dan €44.000, volledig gedocumenteerd.
Het resultaat is een auto die twee ultieme genoegens biedt: rijden zoals de ingenieurs het bedoeld hebben — licht, direct en puur mechanisch — of gewoon stilletjes genieten in de garage, glas Bourgogne in de hand, bewonderend naar de sculpturale lijnen.
Dit is een auto die we zó aan een vriend zouden verkopen. Of zelf zouden houden.
Een echte gentleman’s sportwagen, met integriteit gerestaureerd en klaar voor zijn volgende hoofdstuk.
Nu beschikbaar bij Cool Classic Club.
En als je weet wat dit is… ben je waarschijnlijk al onderweg.
--
English.
“The 911 is the most perfectly irrational car ever made.” – Car and Driver, 1970
A Gentleman’s Porsche — restored to perfection, with its soul intact.
This 1970 Porsche 911T Coupé left the factory in Stuttgart wearing a shade that would become a cult favourite: Irischgrün, paired with a refined black leather interior. Delivered new to San Antonio, Texas, and specified with period options such as rubber bumperettes and Koni shock absorbers, it represented the elegant touring end of Porsche’s now-iconic F-series.
But don’t be fooled by the “T” for Touring — its 2.2-litre, air-cooled flat-six delivers the kind of mechanical charisma that made Porsche a household name on both road and racetrack.
What makes this example truly special? Matching numbers, matching colours, and a restoration worthy of the Porsche crest. Between 2019 and 2022, this 911T underwent a no-expense-spared, nut-and-bolt restoration.
The body was stripped and refinished in its original Irischgrün. The engine and gearbox were meticulously rebuilt. Suspension, electrics, and brakes received the same expert attention. And the interior — now reupholstered in supple black leather — remains faithful to its factory specification.
Total restoration costs? Over €44,000, all fully documented.
The result is a car that offers two equally compelling pleasures: to drive it as the engineers intended — light, nimble, and utterly mechanical — or to simply sit beside it in your garage with a glass of Burgundy and admire its sculpted lines.
This is the kind of car we’d sell to a friend, or buy for ourselves. A gentleman’s sports car, restored with integrity, and ready for the next chapter in its story.
Available now at Cool Classic Club.
And if you know, you’ll already be on your way.
--
German.
„Der 911 ist das irrational perfekteste Auto, das je gebaut wurde.“ – Car and Driver, 1970
Ein Gentleman-Porsche — perfekt restauriert, mit Seele und Charakter.
Dieser Porsche 911T Coupé aus dem Jahr 1970 verließ das Werk in Stuttgart in einem Farbton, der heute Kultstatus genießt: Irischgrün, kombiniert mit einem eleganten schwarzen Lederinterieur. Er wurde neu ausgeliefert nach San Antonio, Texas, ausgestattet mit zeittypischen Extras wie Gummipuffern und Koni-Stoßdämpfern — die stilvolle Touring-Variante der mittlerweile legendären Porsche F-Serie.
Aber lassen Sie sich vom „T“ für Touring nicht täuschen – der 2,2-Liter luftgekühlte Sechszylinder-Boxermotor liefert genau die mechanische Faszination, die Porsche weltweit berühmt gemacht hat – auf Straße und Rennstrecke.
Was dieses Exemplar so besonders macht? Matching Numbers, Matching Colours, und eine Restaurierung, wie sie das Porsche-Wappen verdient.
Zwischen 2019 und 2022 wurde dieser 911T komplett restauriert – ohne Kompromisse, Schraube für Schraube.
Die Karosserie wurde entlackt und fachgerecht in Irischgrün neu lackiert. Motor und Getriebe wurden komplett überholt, ebenso wie Fahrwerk, Elektrik und Bremsen. Das Interieur wurde originalgetreu in weiches schwarzes Leder neu bezogen — exakt nach Werksvorgaben.
Gesamtkosten der Restaurierung? Über €44.000, mit vollständiger Dokumentation.
Das Ergebnis ist ein Fahrzeug, das auf zwei Ebenen begeistert:
Zum Fahren — leicht, direkt und vollkommen mechanisch — oder einfach zum stillen Bewundern in der Garage, bei einem Glas Burgunder und gedämpftem Licht.
Das ist ein Auto, das wir ohne Zögern einem Freund verkaufen würden. Oder am liebsten selbst behalten.
Ein echter Gentleman-Sportwagen, mit Hingabe restauriert und bereit für sein nächstes Kapitel.
Jetzt verfügbar bei Cool Classic Club.
Und wenn Sie wissen, was das hier ist – sind Sie wahrscheinlich schon auf dem Weg.
Hoeveel kost een Porsche 911 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.