
Porsche 928 - 5.0 S4 Coupé
Algemeen
Prijs | € 28.950 |
Bouwjaar | 1987 |
Kilometerstand | 150.915 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 28-02-1987 (import) |
Topsnelheid | 265 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 6,30 sec |
Motorvermogen | 235 kW (320 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 4957 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Blauw (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Veneziablau metallic (blauw metallic) |
Gewicht | 1622 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | augustus 1988 |
Meer modelinformatie |

Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: aug. 1988 - aug. 1991
Technische informatie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 6,3 s
Topsnelheid: 265 km/u
GVW: 1.900 kg
Wielbasis: 250 cm
Interieur
Interieurkleur: Donker blauw
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 1
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 269 - € 297 per kwartaal
Porsche 928 5.0 S4 Veneziablau metallic
Nieuwprijzen van de Porsche 928 S4 startten in 1986 bij ruim 110.000 euro. Om maar even aan te geven hoe exclusief deze 5,0 liter V8-aangedreven klassieker is. Qua formaat, power en innovatie werd de stijlvolle coupé ruim boven de beroemde 911 gepositioneerd. Daar hing een bijpassend prijskaartje aan, en achteraf gezien is dit meteen ook de reden waarom de 928 nooit een eerlijke kans heeft gekregen om “der Elfer” op te volgen. Want dat was aanvankelijk wél de intentie van Zuffenhausen. Een eerlijke kans krijgt deze super nette 5.0 S4 zeer zeker bij Prins. De Porsche klassieker beschikt namelijk over een strakke Veneziablau metallic carrosserie en perfect onderhouden techniek. Originele, afgestempelde serviceboekjes bewijzen dat het laatste grote onderhoud afgelopen jaar door gerenommeerd Porsche Specialist Lammertink is uitgevoerd. Daarbij werden onder andere de remmen, schokbrekers en distributieriem aangepakt. Waar ze niets aan hebben hoeven veranderen is het progressieve karakter van de 320 pk sterke S4. Inclusief revolutionaire kenmerken zoals de achterover leunende ronde klapkoplampen die in rustpositie naar boven staren, alsmede allerlei luxe zoals een automatische airco, elektrisch schuifdak en een GT-waardige 2+2 interieuropstelling met veel glas rondom en eigen zonnekleppen voor de achterste passagiers. De volautomatische versnellingsbak van dit exemplaar verraadt de Canadese roots van de baanbrekende klassieker die in 2024 naar Nederland kwam. Aan u de eer om dit knappe staaltje Duitse engineering hier verder te laten inburgeren.
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Hoeveel kost een Porsche 928 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.