Let op! Geld lenen kost geld
Porsche 911 - Ölklappe F Restomod - AutoWereld.nl
 

Porsche 911 - Ölklappe F Restomod

1972, Benzine, Handgeschakeld, Coupé, Grijs
€ 189.500
4.074 km

Algemeen

Prijs € 189.500
Bouwjaar 1972
Kilometerstand 4.074 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 5
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken DZ-38-26
Datum deel 1 28-02-1972 (import)
Motorvermogen 199 kW (271 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 4
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 3164 cc
Energielabel -
Carrosserie Coupé
Kleur Grijs
Oorspronkelijke kleur Slate Grey (donker grijs)
Gewicht 1090 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -

Aanbieder

DTM Collectibles
Nieuwe Havenweg 57A

1216BN Hilversum

0652736233

www.dtmcollectibles.com

Extra informatie

Modeljaar: 1972
Aandrijving: Achterwielaandrijving
GVW: 1.400 kg
Wielbasis: 227 cm
Interieur: pied-de-poule, Stof
Emissieklasse: Euro 0
Aantal eigenaren: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie

= Aanvullende opties en accessoires =

- Geldige APK
- RDW-leges
- Wettelijke garantie

= Bijzonderheden =

This is Rare Air - Porsche 911 F Ölklappe Restomod

Restomods herdefiniëren de mogelijkheden qua mogelijkheden met luchtgekoelde 911’s. Iets met nieuwe techniek, in oude jas. Als je het ons vraagt, de ultieme combinatie voor het hedendaagse verkeer en frequenter gebruik van je klassieker! 

In 1964 werd de Porsche ‘901’ geboren in Stuttgart. Nadat Armand Peugeot en Ferdinand Porsche waren uit geruzied over de 0 in het midden, koos Ferdinand eieren voor z’n geld. Iets met het motto; Choose your battles. De ‘911’ was direct een schot in de roos; Tegenwoordig staat Porsche equivalent aan de 911 in naamsbekendheid. 

Porsche was zelf ook druk bezig met verbeteren, zo’n 52 jaar geleden; In 1972 werd de ‘Ur-911’er’ iets aangepast, voordat het het G-model werd. Deze aanpassing bleek op papier perfect. Nadat de accu in tweeën was gesplitst in de neus voor gewichtsverdeling, konden de vloeistoffen verdeling niet achterblijven. Daarop werd gekozen voor een oliesysteem wat bij te vullen was met een ‘olie-klepje’ aan de achterzijde. Vroeger was alles beter, tankstations waren bemand en werd er zelfs voor je getankt! Je raadt het al; de meeste 72’ers liepen op de hoek van de straat op mengsmering… Dit creëerde zoveel klachten, dat na 1523 stuks de productie werd stilgelegd. Één van de grootste foutjes van Ferdinand, nu dus één van de meest gewilde 911’s onder de liefhebber. 

Die van ons begon haar leven als een originele T, met een 2.4 motor. Ze is vier jaar geleden, totaal aangepakt en herzien. Geboren uit passie en emotie, elk rationele stuk is weggelaten. Zo is ze vanuit bare steel opgebouwd, zonder plamuur, gespoten in het Slate Grey. Haar kloppend-luchtgekoelde hart werd vervangen door een 3.0 met directe injectie en een licht vliegwiel, ademend door een opmaat gemaakte uitlaat. Haar versnellingsbak werd gewisseld voor een G50-bak en al haar onderhuidse techniek werd door specialisten samengesteld. Zo is haar onderstel verzorgd door Billstein, haar remmen door APP Racing en kent ze allemaal ‘unique features’. Zo draagt haar motorkap een elektrisch-bediende 964 spoiler, zijn alle ramen (inclusief dak) elektrisch en zijn haar koplampen met de hand gemaakt (knipogend naar de 991 en 992 generatie met vier LEDS als dagrijverlichting). Nodig? Nee. Leuk? Verschrikkelijk uniek! Die heb jij niet, buurman! 

Inclusief basis (donor) heeft het project ruim 50% meer gekost dan haar huidige vraagprijs. Maar daar ging het ook niet om, het ging om een visie vertalen op vier wielen, vanuit een grote Porsche verzamelaar en -liefhebber. Nu, na 3.400 km, is ze opzoek naar haar volgend liefhebbend-thuis. Zien we je snel? 

-Our emotions have a mind of their own, one which can hold views quite independently of our rational mind- 


LET OP; Wij zijn enkel op afspraak geopend. 

Hoeveel kost een Porsche 911 verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met DTM Collectibles

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken

Meer bekijken